Hvad kræves der helt præcist for en arbejdstilladelse?

Her kan du skrive om/søge information om ophold i DK på andre grundlag end familiesammenføring eller EU-regler, f.eks. au-pair, studier og arbejde m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Hjalte Måstrup
Indlæg: 1
Tilmeldt: 05.05.2010 16:02:44

Hvad kræves der helt præcist for en arbejdstilladelse?

Indlæg af Hjalte Måstrup » 05.05.2010 16:20:04

Jeg bor for tiden sammen med min brasilianske kæreste i Brasilien, men vi vil tage til Danmark til sommer, så jeg kan komme lidt videre med min uddannelse.
Idéen er at bo i Danmark ét år og derefter tage tilbage til Brasilien for en tid.

Jeg kan dog ikke finde ud af præcist hvad der kræves for at hun kan få opholds- og arbejdstilladelse.
Hvis vi f.eks. på forhånd kan lave en aftale med en vuggestue om at hun kan få arbejde der, er det så nok?

fundiver199
Indlæg: 15458
Tilmeldt: 15.07.2008 15:58:34

Re: Hvad kræves der helt præcist for en arbejdstilladelse?

Indlæg af fundiver199 » 05.05.2010 16:58:01

Du kan læse om muligheden for at få en opholdstilladelse for at arbejde i Danmark her:

http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/a ... ophold.htm

Umiddelbart tror jeg ikke, at et job i en vuggestue kan falde ind under nogen af de forskellige ordninger.

Alternativt kan din kæreste søge om opholdstilladelse efter Udlændingelovens 9 (såkaldt "familiesammenføring"), hvis I kan dokumentere, at I har boet sammen i Brasilien i mindst 18 måneder inden jeres flytning til Danmark, eller hvis I gifter jer.

Besvar