Financieret ungdomsophold i DK

Her kan du skrive om/søge information om ophold i DK på andre grundlag end familiesammenføring eller EU-regler, f.eks. au-pair, studier og arbejde m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
guy
Indlæg: 1
Tilmeldt: 18.06.2007 20:37:47

Financieret ungdomsophold i DK

Indlæg af guy » 18.06.2007 21:03:41

Kære ÆUG,

Jeg er på nuværende tidspunkt bosiddende i Brasilien, og jeg tager hjem til DK i August. Mit problem er at jeg har forelsket mig i en Brasiliansk pige. Jeg vil meget gerne have hende med til DK og hun vil også gerne selv til DK. Hun har været her før, hendes søster bor her som au pair i anden omgang og hun har mange venner her.

Hun vil gerne læse sin overbygning på Kbh. universitet, men først er hun nødt til at blive bedre til engelsk. Derfor prøver hun at søge en stilling som au-pair. men det er meget svært at få de stillinger da hun ikke taler dansk og mange forældre er meget opmærksomme på deres børns sprogudvikling. Den eneste der har taget kontakt til hende ind til videre er klamme enlige mænd - der vil have en slave og ikke en au pair.

Derfor ser det lidt sort ud lige nu - Jeg skriver til jer for at høre om I ved af andre muligheder for at unge mennesker kan komme til DK i et halvt eller helt år og forbedre deres engelsk og arbejde i landet.

Lønningerne i Brasilien er ikke høje nok til at man kan spare op og rejse ligesom i DK - selvom hun absolut ikke har nogen lav løn efter brasiliansk standard. Derfor bliver opholdet nødt til at være helt eller delvist finansieret. Jeg er stadig studerende og kan derfor ikke hjælpe økonomisk.

Jeg håber der er nogle af jer der har nogle gode ideer eller forslag til hvordan man som ung udlænding kan komme på et længere ophold til DK og lære sprog og kultur.

Jeg glæder mig til at høre fra jer - og tak for et godt site.

Mvh. Anders

bolette
Site Admin
Indlæg: 20
Tilmeldt: 07.06.2007 09:07:52

Indlæg af bolette » 02.07.2007 20:43:43

Hej Anders

Prøv evt. at undersøge højskolerne, f.eks. Suhrs osv.

Eller evt. gennem den brasilienske ambassade i DK? Måske de - eller andre "latinamerikanske" ambassader har en praktikplads eller kender til firmaer etc. som har behov for hjælp.

Der er desværre ikke mange uddannelsessteder i DK hvor man kan få stipendier, tværtimod, koster de fleste utroligt mange penge.

Jeg har ikke mange idéer, men skal nok skrive så snart jeg finder på noget!

MH
Bolette

Storm
Indlæg: 1
Tilmeldt: 03.07.2007 14:30:39

Indlæg af Storm » 03.07.2007 16:28:30

Hej Anders,

Du må meget gerne poste hvad du finder ud af. Min situation er ret lig din.

Mvh,
Jens

chris
Indlæg: 89
Tilmeldt: 13.06.2007 11:07:28

Indlæg af chris » 05.08.2007 12:47:23

jeg har selv en mand fra Brasilien

vi startede med at han kom på et hf studie det koster ikke noget kun at man kan vise at man kan klare sig selv og det er lig 52000,- for et år.

vesterborgdyd hf ville gerne godkende min mand papir da han har gået i skole i 10 i brasilien. undervisning forgår på dansk og der bliver ikke taget hensyn til at man ikke snakker dansk så det er lige på og hård, men til gengæld har han fået lært dansk hurtigt.

ang. au pair så er det hvis rigtig der er mange danske familier der bare er ude på en slave da det tit er folk fra fattig lande der søger. min veninde fra rio har fortalt hvor slemt det er. det er bare så uselt at det er sådan i dk. men jeg mener også for at blive godkendt som au pair familie skal man have børn. men søg vidre der er nogen regulere familier der ude et sted. min veninde har da fundet en.

men eller små i op med pendene sådan som landet ligger nu. det har selv for mig og min familie været en dyr omgang som jeg slet ikke kan regne på og vi er slet ikke færdig inu.

held og lykke med det.

Christina Bonita

Fribo
Indlæg: 43
Tilmeldt: 09.04.2008 22:50:47
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Fribo » 10.04.2008 00:03:26

Hej Anders.

Min situation er også meget lig din, så hvis du finder en løsning må du endelig skrive det herinde :) .

Chris- ved du om det er muligt at få et studievisum hvis man læser på HF? Og er det kun gratis hvis man har opholdstilladelse?

Mange tak for et godt forum, hvor vi kan dele!!

Besvar