Besøg fra Rusland!

Her kan du skrive om/søge information om ophold i DK på andre grundlag end familiesammenføring eller EU-regler, f.eks. au-pair, studier og arbejde m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Nord
Indlæg: 3
Tilmeldt: 08.09.2016 10:56:21

Besøg fra Rusland!

Indlæg af Nord » 08.09.2016 12:12:41

Har brug for hjælp!

Jeg har skrevet med en pige fra Rusland igennem længere tid og nu ønsker vi at hun skal komme på besøg, det kunne jo være at vi også svinger når vi også er sammen..
Måske er jeg naiv - Men, et forsøg værd!

Skal lige siges vi har ikke fotos eller andet der dokumenterer at vi har været sammen, det har vi ikke!

Følgende undersøgelser ér gjort og dertil er mit spørgsmål.
Kan nogen se om nedennævnte priser er korrekte - Eller?
Er der noget vi ikke har med?

En læge undersøgelse - 3.000 Rubler
Hun skal have et pas - 3.500 Rubler
Turistvisum - 1.600 Rubler
Forsikring - 2.500 Rubler
(Togbillet Orsk/Moskva - 2.800)
Advokat for udarbejdelse af papirer og for ikke at illegal indvandrer. 3.000 Rubler
Rejsebureau, registrering af dokumenter. 5.000 Rubler
Hertil fly billet....

Er dette korrekt, eller scam? - Drømmer jeg eller kan det i virkeligheden lade sig gøre?

Hilsen Nord.

closed1
Indlæg: 1863
Tilmeldt: 23.06.2011 22:21:59

Re: Besøg fra Rusland!

Indlæg af closed1 » 08.09.2016 13:45:42

Den der betaler rejser - rejs du over og besøg hende - så er du sikker på du ikke bliver taget ved næsen.

DBS
Indlæg: 933
Tilmeldt: 23.08.2009 16:04:08

Re: Besøg fra Rusland!

Indlæg af DBS » 08.09.2016 16:02:20

Lægeundersøgelse til hvad, det er kun hvis forsikring forlanger det.
Advokat til hvad, de papir kan man selv udfyld.
Rejsebureau til hvad, togbillet og flybillet vil i jo selv købe.

En sund skepsis er altid godt, jeg ville:

Forslå at mødes i Rusland, Moskva / Sct Petersborg, så skal hun kun have en togbillet :wink: , og hvis det er fake, ja så får du en ferie :D

AllYouNeedIsLove
Indlæg: 91
Tilmeldt: 08.09.2014 17:51:30

Re: Besøg fra Rusland!

Indlæg af AllYouNeedIsLove » 08.09.2016 21:06:11

Kan kun holde med DBS. - Tag derover i stedet for :)

De ting hun beskriver er slet ikke nødvendige.

Du kan evt. selv læse om krav for at få visum her: https://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/visum/

Nord
Indlæg: 3
Tilmeldt: 08.09.2016 10:56:21

Re: Besøg fra Rusland!

Indlæg af Nord » 09.09.2016 23:26:41

Tusind tak for jeres venlige rådgivning!

Det er jo ikke de 300 euro der er den samlede pris, men dem har jeg
besluttet i stedet at bruge på en fly billet til Moskva!

Tak for jeres råd.
Hilsen Nord.

AllYouNeedIsLove
Indlæg: 91
Tilmeldt: 08.09.2014 17:51:30

Re: Besøg fra Rusland!

Indlæg af AllYouNeedIsLove » 10.09.2016 20:05:09

God idé :) Så får du også en ferie ud af det.

Jeg tjekkede lige hvilken hovedgruppe Rusland tilhøre i forhold til at få visum og Rusland hører faktisk (overraskende nok for mig i hvert fald) til gruppe 3, hvor man skal have en vis tilknytning til værten (dig), eller gøre brug af et rejseselskab.
Så for at hun overhovedet kan få et besøgsvisum, skal I have mødte hinanden inden for de sidste 12 måneder.


"Hovedgruppe 3 omfatter lande, hvis statsborgere som udgangspunkt vurderes at udgøre en væsentlig risiko for ulovlig indvandring i Danmark eller andre Schengenlande.

Følgende lande er for tiden placeret i hovedgruppe 3, hvor man skal have en vis tilknytning til den herboende vært:

... Rusland...

Til statsborgere fra denne gruppe lande gives der som udgangspunkt visum til:

-ægtefæller
-faste samlevere eller kærester
-børn uanset alder og deres medfølgende ægtefæller
-forældre og deres medfølgende ægtefæller samt
-søskende og deres medfølgende ægtefæller.
Herudover gives der visum til:

-niecer, nevøer og børnebørn under 18 år, der ønsker at rejse til Danmark med henblik på ferieophold uden ledsagelse
-nære bekendte af tidligere udstationerede danskere
-mindreårige sponsorbørn, og
-ansøgere, der skal ledsage et ældre svagt familiemedlem.
Der kan desuden gives visum til ægtefæller, faste samlevere og kærester til samt mindreårige børn af danske statsborgere, som er fast etablerede i udlandet (udlandsdanskere).

For at give visum til kærester – herunder ansøgere, der ønsker at indrejse i Danmark for at indgå ægteskab skal det dokumenteres, at parterne har et sædvanligt fast parforhold. Dette indebærer, at både ansøger og vært er ugifte eller fraskilte, at parret har mødt hinanden personligt, og at de har set hinanden inden for det seneste år. Hvis parret kun kender hinanden gennem telefonisk, skriftlig eller online kontakt får ansøger afslag på visum.

Der gives afslag på visum, hvis udlændingemyndighederne vurderer, at der er en høj grad af risiko for, at ansøger uden lovligt grundlag vil tage fast eller længerevarende ophold i Danmark eller i de øvrige Schengenlande.

Dette kan fx være tilfældet, hvis ansøger tidligere har misbrugt et visum eller en opholdstilladelse. Det kan også være tilfældet, hvis der er konkrete indikationer på, at den herboende vært tidligere har inviteret personer, der har misbrugt deres visum.

Der er oprettet såkaldte rejsebureau- og turistordninger med Rusland, Kina, Ukraine og Indien. Ordningerne gør det lettere for statsborgere fra disse lande at besøge Danmark som turister.

...."


https://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/ ... besoeg.htm

Nord
Indlæg: 3
Tilmeldt: 08.09.2016 10:56:21

Re: Besøg fra Rusland!

Indlæg af Nord » 10.09.2016 23:54:00

Til AllYouNeedIsLove :)

Tak for din venlige info hvilket er meget brugbar information!

Kunne der måske være en lille åbning i et Russisk turistvisum? har
nogen måske tidligere forsøgt dette!

Besvar