arbejdskontrakt

Her kan du skrive om/søge information om ophold i DK på andre grundlag end familiesammenføring eller EU-regler, f.eks. au-pair, studier og arbejde m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Masa
Indlæg: 53
Tilmeldt: 03.02.2009 21:18:38
Geografisk sted: Færøerne

arbejdskontrakt

Indlæg af Masa » 01.05.2016 22:05:48

Sagen er, min x (tuneser) og jeg er gået fra hinanden, kort tid efter han fik permanent opholdstilladelse. Han har en sag hængende over sig, fordi jeg har meldt ham til politiet og US. Som jeg har fået fortalt, fra politiet, så forventer de at han bliver sendt tilbage og udvist for altid. Han har fået sin permanente opholdstilladelse, pga. at vi har været familiesammenført. Som Us siger, ser de det som proforma fra hans side. Idet han har været gift, før han kom at bo sammen med mig.

Før alt dette fik han sin egen pizza, og har efter sine problemer med US, ændret hans pizzaria fra enkeltmandsvirksomhed til IVS (Interessentskab). Nu har han så for 14 dage siden fået sin svoger her til på arbejdskontrakt.

Midt spørgsmål er så, kan det passe at en mand som står til at blive udvist, og har en sag kørende med US, som skal i retten, kan få folk ind på arbejdskontrakt til det firma han ejer er chef I ?

Syntes det lyder helt mærkeligt at han kan importere arbejdskraft, når han skal retur.

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: arbejdskontrakt

Indlæg af skaanebo » 02.05.2016 03:14:34

Så længe der ikke er faldet dom i hans sag, er han uskyldig og har derfor alle rettigheder. Så ja, det kan sagtens passe.

Masa
Indlæg: 53
Tilmeldt: 03.02.2009 21:18:38
Geografisk sted: Færøerne

Re: arbejdskontrakt

Indlæg af Masa » 05.05.2016 10:13:29

Hvordan er det så med bedrageri, i hans situation ?
Han har haft en sag, med et bilfirma, hvor det har meldt ham til politiet.
Den sag er, at han køber en ny bil til ca. 370.000 kr, og tager den så med til Tunis. Han holder op med at betale den kort tid efter. Bilen bliver aldrig retuneret. Den sag er åbenbart gået i stå, selv om han har været til afhøring og i retten.
Hvad siger loven om det, når man er udlænding i et andet land?

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: arbejdskontrakt

Indlæg af mh1 » 05.05.2016 10:32:18

Ikke en lyd.

Det er KUN domme, som kan have indflydelse på om en opholdstilladelse skal inddrages/nægtes forlænget.

Beskyldninger, anmeldelser mv. har ingen som helst indflydelse.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar