Umenneskelig sagsbehandlingstid

Her kan du skrive om/søge information om ophold i DK på andre grundlag end familiesammenføring eller EU-regler, f.eks. au-pair, studier og arbejde m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Farfar
Indlæg: 12
Tilmeldt: 08.05.2015 09:04:45

Re: Umenneskelig sagsbehandlingstid

Indlæg af Farfar » 05.04.2017 17:54:10

Tak for svaret. I vort tilfælde er der delt forældremyndighed.

Farfar
Indlæg: 12
Tilmeldt: 08.05.2015 09:04:45

Re: Umenneskelig sagsbehandlingstid

Indlæg af Farfar » 07.04.2017 17:17:29

Min ex-svigerdatter er udvist pr 30. Marts 2017, men ønsker at komme tilbage til Danmark i juni 2017 således at hendes barn kan fortsætte i skolen. Hun ønsker, at jeg laver en invitation således at hun kan få et visum.

Ny i Danmark, afsnittet Visum, Privatbesøg og turistbesøg skriver:

Der gives afslag på visum, hvis udlændingemyndighederne vurderer, at der er en høj grad af risiko for, at ansøger uden lovligt grundlag vil tage fast eller længerevarende ophold i Danmark.
Dette kan fx være tilfældet, hvis ansøgeren tidligere har udvist en adfærd, der indikerer, at der ikke kun ønskes et kortvarigt ophold i Danmark. Det kan også være tilfældet, hvis der er konkrete indikationer på, at den herboende vært tidligere har inviteret personer, der har misbrugt deres visum.

Da det var mig, der inviterede hende i 2014 i tre måneder, men hun blev i tre år, og hun fik tre afslag på opholdstilladelse fra Udlændingestyrelsen og Udlændingenævnet, vil det måske være nytteløst at invitere igen så det hele kan begynde forfra ?????

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Umenneskelig sagsbehandlingstid

Indlæg af mh1 » 07.04.2017 20:35:33

Det er der en risiko for, ja. Men I finder jo kun ud af det ved at prøve.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar