Hvad er mine muligheder?

Her kan du skrive om/søge information om ophold i DK på andre grundlag end familiesammenføring eller EU-regler, f.eks. au-pair, studier og arbejde m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
izecream
Indlæg: 3
Tilmeldt: 30.05.2014 22:31:44

Hvad er mine muligheder?

Indlæg af izecream » 30.05.2014 22:38:45

Hej

Jeg er ikke sikker på hvor jeg skal oprette dette indlæg så det bliver her

Jeg er blevet meget glad for en pige fra Togo, Afrika. Hun er her på et turistvisum.

Hvilke muligheder har hun for at blive længere?

Kan hun gå ned på universitet...Skrive sig op til en uddannelse og derigennem få opholdstilladelse?

Gælder alle de krav for familiesammenføring for hende som man kan læse på udlændingestyrelsen også i hendes tilfælde? Jeg har ikke 50.000

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Hvad er mine muligheder?

Indlæg af mh1 » 31.05.2014 14:28:05

"Hvilke muligheder har hun for at blive længere?"

Ingen lovlige.

"Kan hun gå ned på universitet...Skrive sig op til en uddannelse og derigennem få opholdstilladelse?"

Nej. Universitetet er ikke et tag-selv-bord. Alle som vil optages på en universitetsuddannelse skal søge, og er man udlænding skal man dokumentere sin hidtidige uddannelse med legaliserede og oversatte eksamensbeviser (medmindre beviserne er på engelsk, fransk eller tysk), og dokumentationen skal yderligere godkendes af UFM (se http://ufm.dk/uddannelse-og-institution ... erkendelse)

Endvidere skal man selv betale uddannelsen, når man ikke er fra et EU-land.

Man kan først søge om opholdstilladelse som studerende, hvis man bliver optaget og kan dokumentere en form for indkomst man kan overleve på (se http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/s ... nelser.htm)

"Gælder alle de krav for familiesammenføring for hende som man kan læse på udlændingestyrelsen også i hendes tilfælde? Jeg har ikke 50.000"

Ja, hvorfor skulle de ikke det?
mh
Rådgiver for ÆUG

izecream
Indlæg: 3
Tilmeldt: 30.05.2014 22:31:44

Re: Hvad er mine muligheder?

Indlæg af izecream » 01.06.2014 10:57:19

Jeg havde bare læst mig til at det hedder et Schengen-Visum og jeg var ikke klar over om der var andre krav for en der har et sådan.

Tak for dine svar. Du bekræfter det jeg også selv har læst mig frem til.

Jeg må forberede hende på de dårlige nyheder og så må vi finde ud af hvad vi så vil gøre.

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: Hvad er mine muligheder?

Indlæg af skaanebo » 01.06.2014 11:18:14

Hvis I er parate til at gifte jer, kan I jo overveje at benytte EU-reglerne ved at flytte til et andet EU-land. Læs mere under menupunktet rådgivning øverst på siden.

izecream
Indlæg: 3
Tilmeldt: 30.05.2014 22:31:44

Re: Hvad er mine muligheder?

Indlæg af izecream » 02.06.2014 06:03:33

Tak :-)

Besvar