vi vil til Dk efter 5 aar i sverige - hvad nu?

Her kan du skrive om/søge information om ophold i DK på andre grundlag end familiesammenføring eller EU-regler, f.eks. au-pair, studier og arbejde m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
zapperrumse
Indlæg: 1
Tilmeldt: 25.03.2013 20:10:42

vi vil til Dk efter 5 aar i sverige - hvad nu?

Indlæg af zapperrumse » 25.03.2013 20:39:20

Hej

Jeg har vaeret sammen med min Mand i 8 1/2 aar og vaeret gift snart 6 aar og har boet sammen i Sverige siden oktober 2007.
Han har nu automatisk permanent opholdstilladelse i sverige men kan ikke söge om statsborgerskab för om (hvis jeg har forstaaet det korrekt) ca. 1,5 aar fra skaden var sket pga en dom paa 40 dagsböder! (mener ik det er fra dommen faldt)
dvs. 1,5 aar fra december 2011 saa det burde vaere snart.

Hvis vi dog for afslag nu her for ansögningen af statborgerskab, hvad skal vi saa helt konkret göre for at komme til dk. Vı er begge over 24 og jeg har et velbetalt job i DK og vi har en datter sammen. Spaender det ben for os at jeg har vaeret graensegaenger al den tid vi har vaeret i sverige og hvis vi kommer over skal vi saa stille med et penge belöb som man hörer om?
Er vi under familiesammenföring eller hvad er vi?

Min mand er blevet skilt fra en anden dansk pige da vi mödte hinanden saa han har vaeret i landet uden problemer og har CPR-nummer.

Jeg giver jer al info hudlöst aerligt, selvom det ik er stolt fakta det hele men ellers ka i jo ik guide os 100 procent.

Hilsen en malmö frustreret dansker

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: vi vil til Dk efter 5 aar i sverige - hvad nu?

Indlæg af mh1 » 26.03.2013 07:10:57

I kan søge om dansk opholdskort til din mand efter EU-reglerne, og der er ingen krav om sikkerhedsstillelse.

Læs guiden du finder øverst på siden ved at klikke på RÅDGIVNING og FLYTTE TILBAGE TIL DANMARK - print den gerne ud, så er det lettere at overskue.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar