Brug af EU Retten for at vende tilbage til DK..

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
charlotte25
Indlæg: 28
Tilmeldt: 19.07.2007 12:14:50
Geografisk sted: Malmø/Tyrkiet

Brug af EU Retten for at vende tilbage til DK..

Indlæg af charlotte25 » 07.12.2007 12:25:29

Har ringet til udlændinge styrelsen i dag, får at få at vide hvad det kræver at vende tilbage til DK med sin ægtefælle.. Kan det passe at man bare skal arbejde lidt i Sverige??
Og så sagde han at når vi er vendt tilbage til Da´nmark, skal jeg have et arbejde hele tiden, og må ikke blive arbejdsløs.. hvilket jeg heller ikke gør, men han sagde hvis det skete kunne vi ikke bo i DK mere.. Kan det passe??
Er der nogen der har haft problemer med EU retten tilbage til DK???

Og hvis der er nogen med nogen gode råd, hører jeg gerne fra jer!!
På forhånd tak

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Indlæg af skaanebo » 08.12.2007 00:10:34

Ja, det sidste kan sagtens passe, da det jo er de samme EU-regler som gælder, når man flytter til Sverige og gør brug af EU-reglerne - altså kravet om selvforsørgelse og ordnet økonomi.

monies
Indlæg: 199
Tilmeldt: 20.07.2007 15:38:29

Indlæg af monies » 31.12.2007 20:31:16

Det lyder nærmest som om man bliver sparket ud af Danmark, hvis man er så uheldig at miste sit arbejde. Er det ikke sådan at problemet først opstår hvis man søger om social bistand. Altså - man kan vel tillade sig at være arbejdsløs et stykke tid, indtil man finder nyt job, uden at skulle ha' nerverne uden på tøjet, af angst for at blive smidt ud af Danmark.
Jeg skal lige spørge forum om en ting: Kan man flytte tilbage til Danmark fra Sverige via Eu-reglerne, hvis man vil starte en uddannelse i Danmark, eller skal man ha' et arbejde i Danmark, for at man kan flytte tilbage.

Mvh Monies

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Indlæg af skaanebo » 01.01.2008 10:57:23

Ja, det er ret så risikabelt at gøre brug af EU-reglerne, uanset hvilket land det handler om, hvis man ikke har en god økonomi.

Og som jeg også skrev i et andet indlæg, hvor du spurgte, så gælder EU-reglerne, så vidt jeg ved, kun for arbejdstagere, og ikke for studerende.

Besvar