Hjæææææælp!

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

fundiver199
Indlæg: 15458
Tilmeldt: 15.07.2008 15:58:34

Re: Hjæææææælp!

Indlæg af fundiver199 » 05.11.2011 22:27:50

Man har altså ikke nogen pligt til at melde sig på andre landes ambassader, efter at man er rejst hjem til sit eget land. Hvem i alverden har dog bundet jer det sludder og vrøvl på ærmet?

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Hjæææææælp!

Indlæg af mh1 » 06.11.2011 06:48:03

@ fundiver, det er vel noget, nogen kan huske fra dengang for ikke så lang tid siden, hvor der skulle stilles sikkerhed - der skulle visumindehaver jo melde sig, for at sikkerheden kunne blive frigivet.

Og Nan, før du spørger igen: når du har været i Sverige i mindst 10 uger, kan I søge om DANSK opholdskort til din mand, og er din dokumentation i orden kan du være så heldig at han får det, før I flytter til DK. Han behøver IKKE at have nået at få svensk opholdskort. Jeg tror det vil være bedst for dig, som er så bekymret for alt muligt, hvis det danske kan være i orden, før I flytter. MEN det er altså ikke nogen betingelse for at din mand kan være sammen med dig i DK også.
mh
Rådgiver for ÆUG

fundiver199
Indlæg: 15458
Tilmeldt: 15.07.2008 15:58:34

Re: Hjæææææælp!

Indlæg af fundiver199 » 06.11.2011 06:55:00

@mh

Det lyder sandsynligt. Men hvis der er tale om ambassade-ansatte, så skulle de da gerne være klar over reglerne. Det er trods alt mere end 10 måneder siden, muligheden for at kræve bankgaranti som betingelse for at udstede et visum blev afskaffet.

Hvis det er andre end ambassaden, som har "udstedt strenge ordrer", så skal nan holde op med at lytte til alle mulige "kloge-Åger", der ikke ved, hvad de taler om, og som bare gør hende unødvendigt bekymret.

Nan
Indlæg: 48
Tilmeldt: 15.11.2010 16:19:15

Re: Hjæææææælp!

Indlæg af Nan » 08.11.2011 18:28:36

Det er damen på konsulatet der sagde det..
Det blev sagt lige inden han tog afsted. Men
Hun har flere gange kommet med 'trusler' om
At vi skal holde os indenfor reglerne, og det
Har vi jo også tænkt os. Derfor jeg spørger 50
Gange om de samme ting, fordi vi jo ikke vil
Gøre noget der skader os selv i sidste ende:)
Mh, mht at søge opholdskort i dk, bliver vi
Helt sikkert her til vi har fået det:) er faktisk
Rigtig glad for at bo i malmø, super multikulturelt
Ikke som den lille by vi kom fra:) så lige nu er
Vi bare super glade for jeres hjælp, så vi nu kan
Være sammen og har knap så meget stress..

fundiver199
Indlæg: 15458
Tilmeldt: 15.07.2008 15:58:34

Re: Hjæææææælp!

Indlæg af fundiver199 » 09.11.2011 07:39:26

Der findes noget, man kalder for "skrankepaver". Det er mennesker, der sidder i stillinger, som i grunden ikke er særligt vigtige, men som elsker at puste sig op og demonstrere, at de har magt over andre. Det må være en sådan, I har været uheldige at løbe ind i, og det skal I bare vælge at ryste på hovedet eller trække på smilebåndet over.

Damen på konsulatet er måske midsundelig over, at din mand nu skal rejse til udlandet, hvilket hun sikkert ikke selv har mulighed for med den løn, hun får. Sådanne "små" mennesker findes der masser af rundt omkring i Verden.

MSH
Indlæg: 273
Tilmeldt: 02.10.2010 12:23:07

Re: Hjæææææælp!

Indlæg af MSH » 16.11.2011 18:54:54

He-he, nu har jeg tilfældigvis selv brølt den stakkels russiske dame på det danske konsulat i Banjul ind i hovedet af frustration over den nedladende og slet skjulte racisme alle afrikanere møder, når de søger om visum til Europa..

Og jeg kan bekræfte, at ALLE, som modtager tilsagn fra den danske ambassade i Bamako, Mali (som realitetsbehandler alle visumansøgninger fra Gambia) om visum til DK af den russiske ansatte dame hos Mærsk, fra hvis hovedkontor det danske konsulat i Gambia drives, modtager STRENGE instrukser om at melde sig ved hjemkomsten til Gambia.

Samme dame nægter i øvrigt at udlevere folks pas med visummet isat efter de er blevet bevilget fra ambassaden i Bamako, FØR de præsenterer hende for en købt og betalt returbillet.

Danske repræsentationer i Afrika er en SKÆNDSEL, ligesom alle de andre EU-landes. Ingen andre steder i verden er den institutionaliserede racisme SÅ udtalt og systematisk.

MSH.

Nan
Indlæg: 48
Tilmeldt: 15.11.2010 16:19:15

Re: Hjæææææælp!

Indlæg af Nan » 20.11.2011 22:45:24

Mhs..
Hold da op, jeg troed faktisk vi var de eneste hun havde set sig sur på.. Men du har ganske ret, hun er utrolig fordømmende, nedladende og racistisk.. Vi har haft en del trælse situationer med hende.. I alt hun gør er det ganske tydeligt at hun tror ALLE er i det, kun for penge.. Åh hvor har vi brugt mange timer på hende.. Men tror en af grundene til det er så slemt i Afrika er korruptionen.. Min mand følte jo hun sad 100% med magten.. Han var utrolig tålmodig med hende.. Når jeg har været derinde har jeg været lidt mere 'uhøflig' end han er.. Jeg er ikke uhøflig eller uopdragen, men hun sked os op og ned af nakken, også må man reagerer.. Fx kom vi en dag derind.. Vi sad lige foran snuden af hende i 40 min hvor hun sad og tastede på sin computer, med ignorerede os totalt.. Derefter vælger hun at slukke sin computer, pakke sin taske og ber os om at gå fordi der nu er lukket.. Hun er ganske rystende.. Hun gav heller ikk ambasaden i mali besked om min mands hjemkomst sidste gang han kom hjem fra dk.. Hun er inkompetent, ved intet om hvad hun laver, og ovenikøbet er hun så nedladende overfor folk.. Hvilken gevinst for det danske samfund!

MSH
Indlæg: 273
Tilmeldt: 02.10.2010 12:23:07

Re: Hjæææææælp!

Indlæg af MSH » 20.11.2011 22:49:59

Ja...

damen kunne sikkert sagtens lære lidt af gambianerne hvis bare hun gad at omgås dem.

Som de siger dernede: "It's nice to be nice!" :lol:

Nan
Indlæg: 48
Tilmeldt: 15.11.2010 16:19:15

Re: Hjæææææælp!

Indlæg af Nan » 21.11.2011 15:11:48

Haha.. Man kan da ik andet end at savne gambia når du siger sådan, men hun kunne helt sikkert lærer noget af det motto, den kære Isabella...

Besvar