Flytte fast til tyskland og den tyske ambassade i Bangkok

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
kaare
Indlæg: 15
Tilmeldt: 19.12.2009 00:12:23

Flytte fast til tyskland og den tyske ambassade i Bangkok

Indlæg af kaare » 19.01.2010 07:03:21

Hej
Jeg har været med her lidt over en måned og har fået svar på meget.
Efter at have læst meget her, har vi besluttet os for at bosætte os helt i tyskland via EU reglerne.
Der er danske skoler og børnehaver i tyskland og jeg kan uden problem arbejde i DK, hvis vi bosætter lige på den anden side af grænsen.

Mine kone og jeg forsørger min kones niece, og hun bor på min kones adresse i Thailand. Vi er dog først nu ved at få papirerne lavet så min kone reelt, står som adoptiv forælder for hende. Jeg kan se at lovgivningen er sådan at hun meget nemt skulle kunne rejse med os ind i tyskland, når vi står som forsørgere for hende. Faktisk ser det ud som om det ikke en gang er nødvendigt at adoptere hende, bare vi forsørger hende. Er der nogen der har erfaring med det?

Om en måned rejser jeg til tyskland her fra Thailand og bosætter mig i Niebüll, og får ordnet alle de nødvendige papirer. Allerhelst ville jeg blive i Tyskland og tro på at min kone kan ordne de nødvendige ting på den tyske ambassade i Bangkok alene.
Men tiden må vise hvordan det er sådan eller om jeg må rejse tilbage til Thailand for at hjælpe.

Er her nogen der har været på den tyske ambassade i BKK og søgt til tyskland via EU reglerne?

Mvh
Kaare

Kim P. Nyberg
Indlæg: 2962
Tilmeldt: 02.02.2009 11:41:42
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Flytte fast til tyskland og den tyske ambassade i Bangkok

Indlæg af Kim P. Nyberg » 19.01.2010 10:17:50

Det er korrekt forstået, at familie i lige op- og nedstigende linie (aldersgrænsen for børn i EU-reglerne er 21 år) samt øvrig familie, som er en del af din egen eller ægtefællens husstand, og som I har forpligtet jer til at forsørge, kan komme herop på EU-reglerne på lige fod med din ægtefælle og med de samme rettigheder som hende.
Seniorrådgiver i Ægteskab Uden Grænser

Besvar