Spørgsmål til opholdstilladelse i Sverige - mellem jobs i Danmark

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
LarsP
Indlæg: 2
Tilmeldt: 16.10.2023 17:30:44

Spørgsmål til opholdstilladelse i Sverige - mellem jobs i Danmark

Indlæg af LarsP » 16.10.2023 17:43:38

Hej alle, fantastisk hjemmeside!

Jeg har et spørgsmål der angår ansøgningen for opholdstilladelse i Sverige for min fremtidige kone her https://www.migrationsverket.se/downloa ... _uk_en.pdf

Vores situation og plan er som følgende:
Jeg studerer og arbejde lige nu. Min nuværende indtægt er mere end nok til at opfylde forsørgerkravet. Jeg færdiggør min uddannelse den 1. februar, hvor mit nuværende job også ophører. Jeg er i gang med at finde fuldtidsarbejde i Danmark til når jeg er færdig, og jeg vil så pendle fra Sverige. Formularen ovenfor kræver i denne situation:
a copy of a valid employment contract and payslip from the employer for the last three months if he or she is employed

Kan jeg ansøge selv om jeg har fået mindre end 3 månedslønninger fra mit nye arbejde, hvis jeg kan vise lønsedler fra mit tidligere job? Og hvad hvis jeg f.eks. først får arbejde fra 15. februar, eller 1. marts? Vil sådan et hul være problematisk?

Håber nogle har indsigt i dette problem. Tak for hjælpen på forhånd!

Kim P. Nyberg
Indlæg: 3100
Tilmeldt: 02.02.2009 11:41:42
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Spørgsmål til opholdstilladelse i Sverige - mellem jobs i Danmark

Indlæg af Kim P. Nyberg » 06.01.2024 14:29:56

Så længe I har økonomi til at opretholde et almindeligt liv i Sverige (for eksempel gennem midler fra opsparing) er det ikke så vigtigt med hullerne i ansættelserne.
Seniorrådgiver i Ægteskab Uden Grænser

Besvar