hjælppppp please har bruge for et svar

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
black cat
Indlæg: 3
Tilmeldt: 11.07.2023 11:41:56

hjælppppp please har bruge for et svar

Indlæg af black cat » 11.07.2023 21:55:10

Hej
Jeg har et spørgsmål om hvordan jeg kan annullere EU ophold til min ægtefælle, jeg er blevet svensk medborger og vil annullere EU opholdet som blev bevilliget før jeg blev svensk. For jeg tænker hver en tid vil jeg blive set som svensk borger i Sverige, nu efter jeg er blevet svensk medborger. Og vil have ægtefællen beholder kun den svenske opholdstilladelse fremfor 2 opholdstilladelser. Jeg vil meget meget gerne annullere EU ophold kan i vise mig en vej? Skal man kontakte Migrationsverket og fortælle at man er blevet svensk og derfor ønsker vedkommende beholder kun svensk ophold og de skal annullere den anden?

Vh
Black

mhg
Indlæg: 292
Tilmeldt: 17.01.2023 05:43:55

Re: hjælppppp please har bruge for et svar

Indlæg af mhg » 12.07.2023 11:06:52

Du behøver ikke foretage dig noget som helst - og i øvrigt ville det være din ægtefælle, og ikke dig, som skulle gøre noget, hvis det var nødvendigt.

https://www.migrationsverket.se/Privatp ... satta.html

"Jag har uppehållskort i Sverige som familjemedlem till en EU/EES-medborgare. Min familjemedlem har nu blivit svensk medborgare. Vad händer nu med mitt uppehållskort?
Om din familjemedlem har behållit sitt medborgarskap från ett annat EU/EES-land så kan du fortsatt ha uppehållsrätt. Om din familjemedlem endast är svensk medborgare ska du istället ansöka om uppehållstillstånd."

Der er jo ingen ulemper ved at have to opholdsgrundlag, det koster jer ikke noget.
mhg
Juniorrådgiver for ÆUG

black cat
Indlæg: 3
Tilmeldt: 11.07.2023 11:41:56

Re: hjælppppp please har bruge for et svar

Indlæg af black cat » 12.07.2023 12:46:32

Jeg vil meget gerne annullere den, jeg vil have min ægtefælle søger forlængelse i stedet for permanent.Jeg har tillidsproblemer og mistanke om at vedkommende vil lave mange problemer efter permanent og pas. Vedkommende tænker konstant på sin familie i sit hjemland og sender penge hele tiden og virker som om er kommet her op med et formål om at rede sin familie. Jeg vil gøre noget inden det bliver forsent. Vil man kunne få lidt hjælp fra Migrationsverket hvis man fortæller tingene som det er?

mhg
Indlæg: 292
Tilmeldt: 17.01.2023 05:43:55

Re: hjælppppp please har bruge for et svar

Indlæg af mhg » 13.07.2023 13:04:34

Det kan du ville så meget du vil, men du kan ikke gøre det. Det er ikke noget DU bestemmer over. Reglerne siger, at din ægtefælle kan bevare sin EU-opholdsret, selv om du er blevet svensk, når du også er dansk.

Og hvad ville det i øvrigt ændre, hvis din ægtefælle også har svensk opholdstilladelse? Det forhindrer jo hverken at han kan søge om permanent opholdstilladelse eller statsborgerskab, hvis han opfylder betingelserne for det.
mhg
Juniorrådgiver for ÆUG

Besvar