Skilsmisse og permanent opholdstilladelse

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
DMARIA
Indlæg: 2
Tilmeldt: 23.11.2020 00:46:21

Skilsmisse og permanent opholdstilladelse

Indlæg af DMARIA » 23.11.2020 01:27:28

Hej, jeg hedder Michael og jeg har brug for jeres hjælp.
Jeg er fra en ikke EU land, blev gift med en pige fra Rumænien (EU) her i DK siden 2016 og fik opholdstilladelse på baggrund af vores ægteskab. Jeg er gået på sprogskole og har bestået Dansk 2. Jeg har også arbejdet fuldtid som rengøringsassistent siden 2016 lige efter jeg fik min opholdstilladelse (5 år) under EU lov. Jeg har ikke set eller hørt fra min kone siden 2017. Hendes forældre ved hellere ikke hvor hun er henne. Jeg kunne godt tænke mig at komme videre med mit liv. Så jeg har et par spørgsmål til jer:
1) Hvordan kan jeg søg om skilsmisse uden hende, især nu hvor jeg ikke have noget form af kontakt til hende?
2) Hvis det lykkes for mig at blev skilt, kan jeg fortsat ophold mig i DK da jeg er stadigvæk i fuldtids arbejde?
3)Kan jeg søge om permanent opholdstilladelse, hvis det lykkes for mig at blive i DK? og hvis ja, hvad er krav/betingelse for mig at søge permanent opholdstilladelse?

Tusind tak for forståelse.

Vh Michael

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Skilsmisse og permanent opholdstilladelse

Indlæg af mh1 » 24.11.2020 12:52:54

Du har fået svar i en anden tråd.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar