Skilsmisse EU-regler

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
soerenchr

Skilsmisse EU-regler

Indlæg af soerenchr » 04.10.2020 12:45:22

Hej.

Jeg vil lige være helt sikker på om jeg har forstået følgene korrekt.

Min nuværende ægtefælle mister ikke opholdsretten ved skilsmisse når vi har boet i DK nu 4 år?
Altså hun har ikke opnået permanent endnu. Vi har selvfølgelig været gift i alle de 4 år.
Hun har EU opholdskort på bagrund af vores ophold i Sverige for 4 år siden.

Skal hun oplyse dem omkring skilsmissen?

Rykker det på dato for hvornår hun kan få permanent opholdskort - altså om ca 1 år?

Tusind tak.
Mvh Søren

skaanebo

Re: Skilsmisse EU-regler

Indlæg af skaanebo » 05.10.2020 07:06:41

Det burde ikke ændre på hendes opholdsgrundlag, så længe hun ikke udgør en byrde for det sociale system. Og hun kan stadig få permanent ophold efter 5 år i landet.

Olga Olga

Indlæg af Olga Olga » 07.11.2020 21:39:44

Good evening! Please help with consultation!!
I have a question regarding divorce in Denmark. I am Ukrainian, my husband is a citizen of Denmark. After 8 months of marriage, he wants to file for divorce. The marriage was done in Denmark according to Danish rules. We have no children in common. We do not make a prenuptial agreement. He also did not leave a security deposit to the state, because he has minor children from his first marriage. I have a question, if one of the parties does not agree with the divorce, during how long we will be divorced? And do I have the right to claim the division of property?
Is there an organization in Denmark that protects the rights of foreign citizens, especially women. Who can you turn to for discrimination of individual rights?

Thanks in advance to everyone who will give any advice.

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 12.11.2020 00:08:50

You have been answered elsewhere. Please only post in one place, as it is the same people who are answering, regardless of where you post your question :)
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar