Gift med en afvist asylansøger

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Zan
Indlæg: 1
Tilmeldt: 22.08.2020 19:55:17

Gift med en afvist asylansøger

Indlæg af Zan » 22.08.2020 20:27:47

Hej

Jeg har dansk statsborgerskab og har bopæl i DK. Jeg vil gerne gifte mig med min kæreste, som bor i Tyskland.
Han har gang på gang fået afslag på sin asylansøgning i Tyskland. Vi vil gerne giftes og bosætte os indenfor EU.
Hvad er mulighederne? :)

P.s Hvis der er nogen som har været i lignende situation, håber jeg virkelig i vil dele jeres erfaring med os.


Med venlig hilsen
Zan

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Gift med en afvist asylansøger

Indlæg af mh1 » 24.08.2020 09:20:26

Det kan lade sig gøre at blive gift i Tyskland, og han kan derpå søge om EU-opholdskort, såfremt du bosætter dig i Tyskland. I vil skulle blive mindst tre måneder i Tyskland, før I vil kunne flytte til DK efter EU-regler.

Det kan tage ret lang tid at få de nødvendige papirer til vielsen på plads, så det kræver noget planlægning.

https://www.anwaltonline.com/familienre ... d-heiraten
mh
Rådgiver for ÆUG

MilleA
Indlæg: 23
Tilmeldt: 17.03.2020 08:52:11

Re: Gift med en afvist asylansøger

Indlæg af MilleA » 05.10.2020 21:56:15

Hej Zan,

Du kan skrive til mig på helenemarkvard@gmail.com, hvis du stadig ser denne tråd (hvis du ikke allerede har gjort det, har snakket med en med en lignende problematik for nyligt).

Min mand var afvist asylansøger i Danmark, og vi blev gift i Sverige og tog så til Tyskland bagefter. Det var ok overskueligt at blive gift i Sverige, og nemmere end i Tyskland, ift. det jeg fik undersøgt.

Besvar