HJÆLP med udrejsedato og regler

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
akanana

HJÆLP med udrejsedato og regler

Indlæg af akanana » 26.03.2020 15:23:31

Kære alle.
Jeg håber i kan hjælpe os i denne ubegribelige svære situation, som i alle andre sikkert også sidder eller har siddet i.
Sagen er den at min kæreste har fået en udrejse dato d. 23 Maj 2020.

Hans sag er den at han blev skilt for 2,5 år siden med hans ekskone som er mor til hans søn på 2år, hvor siri derfor skulle tage en beslutning om hans fortsat ophold. De var familiesammenført via EU-reglerne. Moren til hans barn har gjort det decideret umuligt for ham at have samvær med hans søn, hun ser ham helst forlade landet og har skrevet helt ubeskrivelig grimme ting om ham til familieretshuset. Familieretshuset tog efter MANGE måneder endelig en beslutning om at han måtte få 1,5 times overvågetsamvær med sin søn. Min kæreste er dybt ulykke over situationen og savner selvfølgelig sin søn helt ekstremt meget han så ham dagligt de første 6 måneder. Desværre er samværet ikke nok til at han må blive og derfor sender de ham nu ud. Hvilket selvfølgelig har gjort os dybt ulykkelige og lige nu er vi i total vildrede med hvad vi skal gøre. Vi håber sådan nogle af jer kan hjælpe os på vej. vi har selv nogle ideer.

1. Han kan sende en klage over afgørelsen. Han burde da for filan have ret til at se sin søn? Han er dybt ulykkelig over hele situationen og vi er begge forarvet over hans eks-kones behandling af ham. HVIS vi sender en klage. Må han så fortsat blive i DK mens den behandles? og hvad med hans to jobs? må han fortsat arbejde? vi føler ikke helt vi kan finde svar på dette. Må han overhovedet arbejde nu indtil han skal forlade landet?

2. At vi søger familie sammenføring via de danske regler? Vi har 4 ud af de 6 krav. Jeg kan godt stille økonomisk sikkerhed. Vi er IKKE gift. men har boet på samme adreasse i 26 måneder, hvilket jo så umiddelbart vil sige vi kan søge som samlevende? Vi har haft fælles mad og budget konto i 2 år og vi har også købt en ny bil sammen. ? Ville det overhovedet kunne være muligt?

3. At han rejser hjem og at jeg tager til Ghana når corona situationen er forbi og bliver gift med ham og derefter tager den tunge LANGE vej med visum og derefter familiesammenføring. og også der skal tage stilling til om vi overhovedet skal blive i DK eller flytte til sverige, tyskland eller norge. jeg har ikke mulighed for at flytte lige nu da jeg sidder med bachelor og er færdig til juni.

Jeg håber sådan nogle kan give os et eller andet lille håb for at vi ikke skal undværre hinanden. og måske kan hjælpe os lidt videre på vej, da vi er fuldstændig i vildrede lige nu. også gør denne corona situation jo ikke ligefrem det hele nemmere, da vi har svært ved at få kontakt til de forskellige gratis retshjælp der er.

Mvh.

Besvar