Flytning til Tyskland

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Pigsborg
Indlæg: 5
Tilmeldt: 19.07.2019 08:42:36

Flytning til Tyskland

Indlæg af Pigsborg » 25.07.2019 20:22:40

Hej !

Min kone Ly og jeg har indtil videre opgivet at søge Familiesammenføring i DK.
Min kones Shengen Visum gælder til 25 august
Hvis vi lejer en bolig f. eks . Flensborg fra 15 august, kan min kone så nå at få opholdskort / tilladelse til at blive i Tyskland inden visum udløber.
Hvis hunfår opholdskort / tilladelse kan hun så rejse til Vietnam på besøg og komme tilbage til Tyskland ?
Med opholdstilladelse i Tyskland, må min kone så tage med / besøge Danmark når jeg skal på arbejde ( pendle ) eller besøge min familie.

Mvh Allan Pigsborg

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: Flytning til Tyskland

Indlæg af skaanebo » 25.07.2019 21:26:38

Myndighederne må være op til 6 måneder om at udstede opholdskort. Det kan næppe gøres på to uger.

Når kortet er udstedt, kan hun frit rejse til og fra Schengenområdet.

lillefamilie3
Indlæg: 42
Tilmeldt: 18.04.2018 08:05:34

Re: Flytning til Tyskland

Indlæg af lillefamilie3 » 27.07.2019 17:01:31

Pigsborg skrev:
25.07.2019 20:22:40
Hej !

Min kone Ly og jeg har indtil videre opgivet at søge Familiesammenføring i DK.
Min kones Shengen Visum gælder til 25 august
Hvis vi lejer en bolig f. eks . Flensborg fra 15 august, kan min kone så nå at få opholdskort / tilladelse til at blive i Tyskland inden visum udløber.
Hvis hunfår opholdskort / tilladelse kan hun så rejse til Vietnam på besøg og komme tilbage til Tyskland ?
Med opholdstilladelse i Tyskland, må min kone så tage med / besøge Danmark når jeg skal på arbejde ( pendle ) eller besøge min familie.

Mvh Allan Pigsborg
Lige pt er der 3-4 mdr ventetid til at komme til termin (aftale hos audländerbehörde) så det når i ikke.

Men når i været nede og skrive sedlen på at i vil have termin så får i et brev som bevis på i søger om FS i Flensborg. Husk at registrere din kone på jeres adresse inden 3 mdr. fra indrejse.

(Når det EU regler er det ligemeget om hendes visum er udløbet i mellemtiden, det er hendes pas gyldighed der er vigtigst)

Held og lykke

pnad
Indlæg: 21
Tilmeldt: 18.02.2012 08:31:24

Re: Flytning til Tyskland

Indlæg af pnad » 28.07.2019 07:20:25

Hej,
hvis det er aktuelt har vi en lejlighed til leje i Flensborg, ledig straks. Vi kender procedurerne, da vi har haft mange boende.
mvh
Poul + Nadya Nørgaard

Besvar