Hjælp ansøgning om ophold

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Hjælp17
Indlæg: 72
Tilmeldt: 22.12.2014 11:40:20

Hjælp ansøgning om ophold

Indlæg af Hjælp17 » 09.03.2019 22:26:20

Kære allesammen

Min ægtefælle har fået godkendt besøgsvisum i 3 måneder og kommer til Sverige om ikke så længe. Vi har planer om at søge ophold for min ægtefælle efter både EU regler og svenske regler 2 uger inden besøgsvisummet udløber. Dertil har jeg nogle spørgsmål jeg er i tvivl om :

1) Er det korrekt forstået at det er denne blanket vi skal udfylde når vi søger efter EU regler --> https://www.migrationsverket.se/downloa ... 011_en.pdf

2) Hvilken blanket skal udfyldes når vi aflevere ansøgning om ophold efter svenske regler også ?

3) Udover udfyldelse af de to blanketter skal vi vedlægge dokumentation som kontoudtog(sidste 3 måneder), lønsedler(sidste 3 måneder), lejekontrakt, billeder mm. allerede nu eller skal vi først indlevere dette, når vi har fået sagsbehandler og der bliver bedt om det ?

Håber der er en/nogle der kan hjælpe med ovenstående spørgsmål og hvis der er andre ting vi skal huske af dokumentation må du/i meget gerne sige til.
På forhånd tak

Hjælp17
Indlæg: 72
Tilmeldt: 22.12.2014 11:40:20

Re: Hjælp ansøgning om ophold

Indlæg af Hjælp17 » 10.03.2019 17:34:04

Er der slet ingen der kan hjælpe ? Vil være taknemlig for alle former for hjælp

Besvar