Indkøb hverdag ?

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Snow26
Indlæg: 73
Tilmeldt: 17.05.2017 11:07:02

Indkøb hverdag ?

Indlæg af Snow26 » 24.02.2019 11:02:35

Hej Allesammen
Jeg vil gerne spørge jer om noget for at sikre mig på at jeg gør det godt nok. Jeg bor i Sverige jeg har leje lejlighed gennem boligselskab. Jeg har leje kontrakt på mit navn. Jeg har fået lavet forsikring omkring på 600 sek kr, jeg har Telia bredbånd hvor jeg betaler sek 399kr hver måned. Derudover har jeg både dansk og svensk telefon nummer. Jeg har svensk telefon abonnement for 150 sek kr. Jeg har bibliotekskort, jeg har DSB pendlerkort med adresse , navn og billede på hvor jeg betaler 2240 dkk kr hver måned. Jeg har fået min ny lejlighed i Sep. 2018 og derfor købt nye møbler seng og sofa for 20.000 sekk kroner hos Säng og Soffor butik. Jeg har også kvittering på det med mit kopi af id kort og adresse.
Jeg handler mest i arabiske grønthandler i Sverige , da jeg køber stor ind. Jeg handler hos Abdos i Malmø for 1000 sek kr 2 gange om måneden. Eller handler i Mix Max Rosengård center det er også en arabisk butik. F. Eks jeg køber 5 liter olie fremfor 1 liter. Derfor elsker jeg at købe stor ind sådan har det altid været hos os også dengang jeg boede i dk. jeg køber også småt ind på Willys også , men jeg køber aldrig ind hverdag, jeg er lidt bekymret nu for har læst her på forum at man skal handle hverdag i Sverige med sit bank kort for at få EU opholdstilladelse. Men jeg har aldrig været den type der handlet hverdag også dengang jeg boede i dk. Vi skal søge opholdstilladelse på mandag nu er jeg meget nervøs for vi ender med at få et afslag på grund af vi ikke har handlet hverdag i Sverige. Jeg har også været i Vårdcenter 1x sidste måned på grund af ryg problemer og har kvittering på det også 200 sek kroner har jeg betalt på Vårdcenter.jeg vil bare høre alt de jeg har gjort er det godt nok eller kommer jeg i klemme på grund af jeg ikke køber ind hverdag ?

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Indkøb hverdag ?

Indlæg af mh1 » 24.02.2019 11:25:52

Ikke ‘hver (eneste) dag’, men hverdagsindkøb, altså dagligvarer, hvilket omfatter olivenolie, mel, toiletpapir, vaskepulver, frugt og grønt osv. som de færreste køber ind hver dag. Selv, hvis man vil bevise sit reelle ophold er der altså ingen ved sin fornufts fulde brug som vil forlange at du fx skal købe én rulle toiletpapir ad gangen, i stedet for at købe storpakken med 40.

Det er helt fint, hvad du gør.
mh
Rådgiver for ÆUG

Snow26
Indlæg: 73
Tilmeldt: 17.05.2017 11:07:02

Re: Indkøb hverdag ?

Indlæg af Snow26 » 24.02.2019 12:38:51

Hej MH
Tak for dit svar jeg vil bare lige understrege til dig at jeg køber 2 gange om måneden stor ind og derudover måske 4-5 gange i willys i alt på 1 måned på min bank oversigt er der lidt indkøb min veninde siger til mig det er meget vigtigt at jeg har masser dagligvare butik på min bank oversigt hver anden dag. Ellers vil de skabe problemer siger hun , hun siger de kan tænke okay måske hun kommer fra dk og handler stor ind 2 gange om måneden.Det gør mig meget bekymret :-( jeg skal begynde at handle hverdag eller hver anden dag småt ind hos willys også måske 40 kr en dag 100 kr anden dag 130 kroner 3. Dag. Sådan til min bank oversigt ser fyldigt ud. Hvad siger du til det? Også vil jeg lige spørge om er det virkelig rigtigt at Migrationsverket ikke kigger på kvitto, men kun på bank oversigt. For jeg vil sende bank oversigt og kvitto så kan de se hvad jeg køber fra Abdos Grønthandler og Mix Max . For min bank oversigt står der kun Abdos 1300 sek kroner og Mix Max 1200 kr , men man kan ikke se hvad jeg har købt

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Indkøb hverdag ?

Indlæg af mh1 » 24.02.2019 13:33:00

Jeg tror din veninde er ude på at gøre livet surt for dig. Der ER ikke sådan et krav, punktum.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar