Hvor skal en OD2/D ans. sendes henne?

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Cupcake
Indlæg: 10
Tilmeldt: 08.03.2017 10:29:42

Hvor skal en OD2/D ans. sendes henne?

Indlæg af Cupcake » 28.01.2019 21:05:15

Kære søde hjælpsom ÆUG familie,

Nu er det 5 år siden jeg har været i Dk ifølge EU reglerne.
I dag ringede jeg til Statsforvaltning, for at spørge hvis der var noget jeg skulle være opmærksom på ift. ansøgningen, og de sagde nej- kun brevet jeg fik fra udl.styr. dengang jeg fik opholdskort efter EU reglerne. Det er super, synes jeg.. mennn skal jeg være lidt skeptisk og tilføj alt mulig dokumentationer med min ansøgning?

Også, HVOR sender man ansøgningen til?! Jeg har kiggede rundt omkring i Statsforvaltning, og kunne kun se at man skal dukke op hvis der er tale om en OD1...

"Når du har haft lovligt ophold i Danmark efter EU-reglerne i fem år, kan du søge om et bevis på, at du har ret til tidsubegrænset (permanent) ophold. Du kan indgive ansøgningen til Statsforvaltningen en måned inden, du har været i Danmark i fem år. "

Det er overhoved ikke klar (Synes jeg) om hvordan jeg skal sende vores ansøgning (indgive ansøgningen). Hvis der er nogen med erfaringer, må i meget gerne del med mig.


Tak skal i have.

DortheM
Indlæg: 518
Tilmeldt: 01.06.2017 09:09:56

Re: Hvor skal en OD2/D ans. sendes henne?

Indlæg af DortheM » 28.01.2019 22:08:04

https://www.borgerforslag.dk/se-og-stoe ... Dik8dKa8oQ

Indgivelse af ansøgning
Ansøgningsskema med bilag afleveres ved personligt fremmøde i en af Statsforvaltningens afdelinger i Aabenraa, Aarhus, Aalborg, København, Odense eller Rønne (find afdelingernes adresser her). Bor ansøgeren fortsat i det andet EU-land, kan ansøgningen undtagelsesvist indsendes pr. mail til euophold@statsforvaltningen.dk eller til Statsforvaltningen, Storetorv 10, 6200 Aabenraa. Sendes ansøgningen med post eller e-mail skal ansøgeren senere møde personligt i Statsforvaltningen med sit pas for at identificere sig. Ansøgningsskemaerne består af to dele. En del som ansøgeren selv udfylder, og en del som det danske familiemedlem udfylder. Du finder ansøgningsskema nederst på denne side.

Du finder ansøgningskemaet (OD2/D) på den side jeg har linket til

Cupcake
Indlæg: 10
Tilmeldt: 08.03.2017 10:29:42

Re: Hvor skal en OD2/D ans. sendes henne?

Indlæg af Cupcake » 29.01.2019 22:32:44

Kære Dorthe,
Tak for hurtig svar <3 skal jeg tage noget andet end udl.styr beslutning vi fik 5 år siden? Er der noget du vil anbefale?
Tak igen :P

DortheM
Indlæg: 518
Tilmeldt: 01.06.2017 09:09:56

Re: Hvor skal en OD2/D ans. sendes henne?

Indlæg af DortheM » 30.01.2019 07:47:25

det ved jeg ikke.

Besvar