tidsubegrænset ophold / uventet krav

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
ANLA
Indlæg: 30
Tilmeldt: 29.12.2011 13:17:33

tidsubegrænset ophold / uventet krav

Indlæg af ANLA » 12.12.2018 09:21:09

kære ÆUG

min mand er i gang med at søge om ret til tidsubegrænset ophold efter fem år i DK efter EU regler.

statsforvaltningen stiller nu tvivl om hans reelle ophold i DK, idet de i indkomstregistret kun ser tre perioder med arbejde i de fem år.
det har været vanskeligt for ham som ufaglært at få fast job, hvilket jo er ulykkeligt i sig selv.

det er helt uventet for mig, at dette bliver et problem. kan DK stille krav om, at han skal være i job som dokumentation for sit reelle ophold?
de beder om dokumentation for husleje, kontoudtog mm. i sagens natur har jeg betalt for størstedelen med en arbejdsløs mand. er det ikke det,
der er meningen med EU borgerens (dvs. min) pligt til underhold? så det er jo primært via min konto, at betalinger er gjort.

vil sætte største pris på et hurtigt svar, da de ellers vil 'tage sagen op til kontrol af din ret til ophold i Danmark efter EU-reglerne' og 'umiddelbart ikke kan lægge til grund at du opfylder betingelserne for tidsubegrænset ophold'.


til info har vi fælles barn (dansk statsborger).


/a.

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: tidsubegrænset ophold / uventet krav

Indlæg af mh1 » 12.12.2018 16:20:25

Nej, han kan have ligget på sofaen fra dag et, når han har en ægtefælle som forsørger ham og evt. anden familie.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar