EU-regler- SYGEMELDING -

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Isra
Indlæg: 14
Tilmeldt: 01.11.2017 15:11:18

EU-regler- SYGEMELDING -

Indlæg af Isra » 07.09.2018 22:22:29

Hej
Har derfor brug lidt hjælp. Håber der nogen som kan svare mig på det.
Forhold til EU-regler og sygmelding. Jeg kan ikke finde svar på mit spørgsmål, så håber virklig der nogen venlige sjæl som kan besvar mine spørgsmåle.

1. jeg er sygmeldt fra studiet over en længer periode, fordi jeg er gået ned med slem depression.
Mit spørgsmål er må jeg rejse mens jeg er sygmeldt? Jeg er på su, har ikke andre indtægt ved siden af studiet ?

2. Jeg har søgt familiesammenføring via EU-regler, vil det har en dårlig udfyldelsen på min sag hvis jeg rejser?
( min ægtefæld bor ikke sammen med mig, da vi har ikke fået svar endnu, vi har fået afslag engang i dk. så nu har vi prøvet igennem EU-regler. vi har søgt i august i tyskland)

3. hvor langtid tag det før vi kan få svar?
jeg har boet i et andet EU-land siden maj.

Jeg har bare brug for at komme væk fra alt,altså få en pusterum fra min normal hverdag. Men jeg er så i tvivl i forhold til LOVEN.

hilsen en meget frustrerende person

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: EU-regler- SYGEMELDING -

Indlæg af mh1 » 11.09.2018 15:32:45

Du skal ihvertfald afklare det med den instans du har sygemeldt dig hos. Jeg fik lov at rejse, da jeg var på sygedagpenge, og det var fordi det var den eneste måde, min mand og jeg kunne være lidt sammen på, da jeg boede i DK og han ikke.
mh
Rådgiver for ÆUG

Isra
Indlæg: 14
Tilmeldt: 01.11.2017 15:11:18

Re: EU-regler- SYGEMELDING -

Indlæg af Isra » 18.09.2018 09:49:11

mh skrev:
11.09.2018 15:32:45
Du skal ihvertfald afklare det med den instans du har sygemeldt dig hos. Jeg fik lov at rejse, da jeg var på sygedagpenge, og det var fordi det var den eneste måde, min mand og jeg kunne være lidt sammen på, da jeg boede i DK og han ikke.
Jeg ved ikke hvem jeg skal kontakte, jeg er på su ikke andet.

DortheM
Indlæg: 518
Tilmeldt: 01.06.2017 09:09:56

Re: EU-regler- SYGEMELDING -

Indlæg af DortheM » 18.09.2018 10:42:57

Du skal vel kontakte SU medarbejderen på dit uddannelsessted.

Besvar