Flytte til Portugal og søge FS efter EU regler.

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Hanadi91
Indlæg: 9
Tilmeldt: 29.06.2018 19:45:18

Flytte til Portugal og søge FS efter EU regler.

Indlæg af Hanadi91 » 16.07.2018 22:04:29

Hej alle sammen
Jeg håber at nogen kan svare på mine spørgsmål.
Jeg er nu igang med at søge besøges visum til min mand så han kan være med til min søsters bryllup. Dog er jeg blevet tilbudt et job i Portugal hos min onkel på en cafe. Min plan er jo sådan at min onkel vil sende mig en kontrakt som jeg kan bruge til at søge pribate lejligheder i Portugal og dog som bevis at jeg faktisk skal arbejde i Portugal. Men jeg vil jo selvfølgelig også gerne have min mand med. Så,det jeg tænkte på at gør at efter brylluppet ville vi rejse til portugal, hvor forhåbentlig vi har fundet lejlighed til at bo i. Ligeså snart jeg er i Portugal skal jeg hen og registere mig på borgerservice. Jeg vil derefter søge om opholdsret til min mand efter EU regler.
Dog vil jeg også komme til at registrere mit ægteskab i Portugal da vi er gift.

1) Vil det egentlig lade sig gør at gør det på denne måde. ?
2) da jeg søger efter EU regler er kravene ikke bare at jeg har et fast arbejde og en lejlighed og at jeg faktisk kan forsøge min mand?
3) hvad kan måske være grunden til at jeg måske vil få afslag for min mands opholdsret?
4) hvad er det jeg skal dokumenter når jeg søger om.opholdsret til mand? Arbejds kontrakt, leje papir og ægteskabspapir?

Håber i kan hjælpe.

Tak :)

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Flytte til Portugal og søge FS efter EU regler.

Indlæg af mh1 » 17.07.2018 11:54:21

1) Det er de samme regler overalt, så ja, dokumentation for fast arbejde og bolig skulle være nok.

Beløbet man kræver er forskelligt, da det er forskelligt hvor dyrt det er at leve i fx DK og Grækenland.

2) ingen.

3) ja. Muligvis skal du have vielsesattesten oversat og legaliseret. Forhør dig på den portugisiske ambassade: https://www.copenhaga.embaixadaportugal.mne.pt/da/


https://www.expatica.com/pt/visas-and-p ... 36493.html
mh
Rådgiver for ÆUG

Hanadi91
Indlæg: 9
Tilmeldt: 29.06.2018 19:45:18

Re: Flytte til Portugal og søge FS efter EU regler.

Indlæg af Hanadi91 » 17.07.2018 14:58:38

Tak @mh
Så forhåbentlig har jeg ingen problemer med det.
Tak for svaret.

Besvar