HJÆLP møde imorgen om skilsmisse

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
akanana
Indlæg: 10
Tilmeldt: 11.04.2018 11:37:44

HJÆLP møde imorgen om skilsmisse

Indlæg af akanana » 02.07.2018 09:53:54

Hej med jer.

Håber jeg kan få besvaret nogle af de spørgsmål jeg har iforhold til min kæreste og jeg.
Jeg har kærester med en 24årig afrikaner(Ghana). jeg er 23år. Han har været separeret fra hans "ex" i lidt over 6 måneder og nu søger hun om skilsmisse KUN pga. hun vil have smidt ham ud af landet fordi hun ikke vil have han skal se sin søn. Jeg ved det et eller andet sted er mega forkert jeg er kærester med en som jo i princippet er gift, MEN sådan er det nu og lige nu vil vi kæmpe røven ud af bukserne for at han kan BLIVE i Dk. Han er familiesammenført med exkonen, de mødte dog hinanden her i DK. Hun er fra Norge og har norsk statborgerskab men født i danmark, derfor er han her igennem EU-reglerne. I morgen skal han til møde fordi han er erklæret sig uenig i forhold til skilsmissen. Hun har ligeledes gjort ALT hvad hun kunne for at han ikke har kunne se sit barn. han har mødt 6 gange op i København vi er fra århus for at komme til en låst dør også har hun ikke ville åbne, alt mens de havde en aftale. Hun har gjort det hele helt bevist.

I morgen skal han til møde omkring skilsmissen fordi han har eklæret sig uenig, fordi vi tænkte det gav os lidt mere tid at løbe på. Så vi havde fået en tid d 30 juni, som nu desværre er blevet lavet om til i morgen fordi HUN igen åbenbart kan bestemme det hele og har ringet til statsforvaltingen. Dette giver os EKSTREMT travl fordi nu har vi ingen tid haft til at se en advokat. Derfor håber jeg på at kunne få nogle brugbart her. forhåbenligt inden i morgen !


Nu kommer mine spørgsmål.


1. Mødet i morgen drejer sig om skilsmissen. Bør han stadigvæk eklære sig uenig? Så vi forhåbenligt har endnu længere tid at løbe på for at kunne nå til en advokat. ELLER skal han sige ja til skilsmissen?


2. Kan han på nogle måde blive i dk? Han har et 1,5 årig barn. Men pga. moren har han ikke haft mulighed for at se ham særlig meget. i starten så han barnet tit, men da moren opdagede barnet vidste hvem han var og genkendte ham stoppede hun med at ville have besøg fra ham. Trods han har forsøgt gang på gang på gang. Hun har troet med skilsmisse hvergang han har sagt han ville tage det til statsforvaltingen. Derfor har han jo været bange og ikke ville gøre det. Kan han på nogle måde få lov at blive pga. hans søn? han har allerede søgt om et møde med statsforvaltningen angående hans samvær med sin søn, MEN han kan jo være smidt ud lang tid før de overhovedet kommer til det møde.
Til november har han været her 3år også havde det så vidst jeg forstår været ligemeget med skilsmissen. Men hun er rigtig snu hende kvinden her.
- han har beviser både på at hun har "truet" ham og videoer og billeder af ham og hans søn fra dengang de så hinanden altså barnet og ham.
- Kan han blive her på baggrund af arbejde? Han arbejder fuldtid på macdonalds.


3. Kan vi gifte os? Jeg er jo desværre kun 23år og bliver først 24år til d. 1 maj næste år. Så vi kan ikke søge om familiesammenføring før til november så vidt jeg hr regnet mig frem til. og der er han jo højst sindsynligt blevet smidt ud for LÆNGST. jeg forstiller mig at hvis de bliver skilt i morgen står han til at skal forlade landet stort set nærmest efter mødet er det forstået rigtigt?


4. HVIS han bliver smidt ud og han skal tilbage til Ghana, så bliver jeg nok nødt til at brødføde ham herhjemme fra og sende penge for han har absolut ingenting dernede. Mit spørgsmål er så her. HVIS han jo bliver smidt hjem så skal han jo herop igen for at vi kan blive gift. Er det "nemt" nok at få besøgsvisum til en kæreste når de kan se han har været gift før? Han siger selv det er helt umuligt og at han har svært ved at se hvordan han noglesinde skal kunne komme til dk igen, hvis han først bliver smidt ud.

5. Han er enormt nervøs for sin søns tilværelse da han ved at moren har været psykisk ustabil i lang tid. hun har været traumatiseret mange gange. mega fejt men kan han bruge det imod hende? han siger at hun lever i et vanvittigt ulækkert hjem at der er beskidt over det hele. Desværre har han ingen beviser på hvordan det ser ud, da han ikke har troet han skulle stå i denne situation.


6. HVORDAN ialverden kan en kvinde som hende have SÅ MEGET MAGT. i forhold til både at se sit barn iforhold til at lave møderne op så vi ingen tid har at rende på OSV. Hun ved selvfølgelig ingenting om mig.


Jeg håber virkelig på nogle svar og på at hører om i har nogle som helst råd til hvad vi i alverden kan gøre i denne situation.

Bonus info. Så bor vi sammen på 63 kvadratmeter hvilket skulle være nok i forhold til dk regler med familiesammenføring hvis vi skal det. plus de 100.000 kr er jeg ret sikker på intet problem bliver da jeg har en meget velhavende far. det eneste som evt. kunne blive et problem er at jeg desværre kun er på su og sulån + et studiejob. Så jeg ville sagtens kunne brødføde ham og betale husleje det har jeg i virkeligheden allerede gjort fra januar til maj. Men jeg ved ikke om det er "okay" med deres regler?

Kærlig Hilsen 2 meget meget forelskede unge.

Labad
Indlæg: 6
Tilmeldt: 03.07.2018 09:11:13

Re: HJÆLP møde imorgen om skilsmisse

Indlæg af Labad » 03.07.2018 11:00:37

Med mindre din meget velhavende far kan hjælpe dig resten af livet, så vil jeg på det kraftigste anbefale dig at overveje rigtig nøje hvad du/i er igang med at rode dig ud i. Så vil jeg ihvertfald anbefale jer at flytte til et mere multietnisk samfund end dk.

lillefamilie3
Indlæg: 42
Tilmeldt: 18.04.2018 08:05:34

Re: HJÆLP møde imorgen om skilsmisse

Indlæg af lillefamilie3 » 03.07.2018 12:32:30

@Labad Er det fordi du har dårlig oplevelse med din ægtefælle?
Det er lidt trist at se det er dit svar til hende. Der er ingen grund til at male fanden på væggen.

@akanana jeg synes du skal gå til retshjælp i dit lokalområde som kan vejlede jer i hans skilsmisse sag og i udlændingeret.

God fornøjelse.

akanana
Indlæg: 10
Tilmeldt: 11.04.2018 11:37:44

Re: HJÆLP møde imorgen om skilsmisse

Indlæg af akanana » 03.07.2018 13:54:51

Hvorfor ialverden skal han hjælpe mig resten af livet fordi han ligger de 100.000kr? Det var da noget af en udmeldning. Det fik faktisk min mave til fuldstændig at vende sig :/

Jeg kan på ingen måde se hvad det har ned resten af mit liv at gøre?

akanana
Indlæg: 10
Tilmeldt: 11.04.2018 11:37:44

Re: HJÆLP møde imorgen om skilsmisse

Indlæg af akanana » 03.07.2018 13:57:13

Til det vil jeg faktisk også gerne fortælle dig at jeg aldrig noglesinde siden jeg var 15år har stået UDEN arbejde. Jeg er en meget arbejdssom kvinde. Men 100.000kr kan jeg ikke bare lige smide i er budget.

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: HJÆLP møde imorgen om skilsmisse

Indlæg af mh1 » 03.07.2018 17:34:21

Hvor længe har han været gift?

I heldigste fald gælder dette for ham:
“4.8.2 Tredjelandsstatsborgeres ret til fortsat ophold
Det følger af EU-opholdsbekendtgørelsens § 15, stk. 2, at en tredjelandsstatsborger, der har ret til at opholde sig her i landet som familiemedlem efter § 8, stk. 1, eller §§ 9-11, ikke mister retten til ophold ved hovedpersonens og dennes ægtefælles skilsmisse eller ophør af ægteskabet ved omstødelse, hvis:
 ægteskabet ved begyndelsen af proceduren til skilsmisse eller omstødelse har varet i mindst 3 år, heraf mindst 1 år her i landet, jf. stk. 2, nr. 1,”

https://www.statsforvaltningen.dk/sfdoc ... ighed).pdf

Spørgsmål om samvær og forældremyndighed afgøres ikke af én forælder alene. Det afgøres i enighed, eller af en domstol.

Din kæreste kan nægte at skrive med under på ansøgning om skilsmisse, og hans kone må så selv sørge for at sagen går videre til retten. Din kæreste kan muligvis få fri proces, hvilket betyder at han ikke selv skal betale sin advokat.
Se: http://www.civilstyrelsen.dk/Fri_proces ... elser.aspx

Men jeg vil altså lige kraftigt advare dig mod at sluge alt, hvad han fortæller dig, råt.
Det kan meget vel tænkes, at der er en anden og meget anderledes historie.
Du kender ikke hans kone, og ved ikke hvad hendes egentlige grunde til at ville skilles er.

Hans erklæring om at umuligt kunne forsørge sig selv, selv kortvarigt, i Ghana får mine nakkehår til at stritte.

Og folk i Ghana bliver jo da gift, så hvorfor skal han partout være i DK for at det kan ske? Hvad er der i vejen for at du forsynet med de nødvendige, oversatte og legaliserede dokumenter rejser til Ghana for at blive viet? Det vil i tilgift kunne give dig et indblik i, hvor han kommer fra.
mh
Rådgiver for ÆUG

akanana
Indlæg: 10
Tilmeldt: 11.04.2018 11:37:44

Re: HJÆLP møde imorgen om skilsmisse

Indlæg af akanana » 03.07.2018 22:34:37

Jeg er lige kommet hjem fra Ghana efter at have tilbragt 1 måned der. Det var meningen jeg skulle have været der i 6 måneder, men det var så forfærdeligt at jeg tog hjem før tid.

Angående at han lyver så. Det har jeg meget svært ved at tro, jeg har set og hørt ALLE samtaler og sms’er som har forgået imellem dem.

Hun er enormt psykisk ustabil og det er man ikke er sekund itvivl om hvis man hører hende snakke.

Men tak for svar.

Labad
Indlæg: 6
Tilmeldt: 03.07.2018 09:11:13

Re: HJÆLP møde imorgen om skilsmisse

Indlæg af Labad » 04.07.2018 09:49:02

Beklager det kan være lidt hårdt at høre, men jeg taler af erfaring!
Det er et skråplan at begynde at brødføde ham! Det kan blive skruen uden ende. Der kan hurtigt blive et sygt familiemedlem i ghana som også har brug for din hjælp for ikke at tale om begravelser, de er dyre!
Mit råd er at slå koldt vand i blodet, det er smadder synd at han ikke må se sit barn, men det kan være x'en har sine grunde.
Det opdager du måske først selv den dag du selv sidder med et lille barn, minus overskud pga minus søvn, fedtet hår med hormonerne kørende rundt i kroppen og MÅSKE en mand der slet ikke kan følge med i den forvandling. Og ikke har tradition for at hjælpe til med børnepasning og husholdning....Måske er det hele krydret med en uenighed om om det lille vidunder skal omskæres(?)

Det er skønt at være nyforelsket, og vil nødig dræbe den, men måske heller ikke det bedste udgangspunkt ikke at kunne klare at være i hans hjemland, som kan blive dine kommende børns andet hjem!
Nogle gange bliver man grebet af kampen mod det uretfærdige og vil så gerne hjælpe en der er kommet i klemme, men stop op og mærk om det nu også er en opgave du skal og bør løse.
Ønsker jer det bedste.

akanana
Indlæg: 10
Tilmeldt: 11.04.2018 11:37:44

Re: HJÆLP møde imorgen om skilsmisse

Indlæg af akanana » 04.07.2018 11:00:09

Hvis jeg får en søn skal han omskæres uanset om jeg har en afrikansk kæreste eller ej. Det et valg jeg tog for mange år siden.

Jeg syntes ikke jeg spytter penge som sådan i ham. Han tjener sine egne penge lige nu 10-15 tusind om måneden og vi ligger så meget til side som muligt. Men jeg tror hans “arbejdstilladelse” bliver nuppet hvis han skilles og vi søger om familiesammenføring på ny.

Men enligt så var det slet ikke alle de her spørgsmål som jeg har brug for. Dem har jeg snakket med mine forældre om 100 gange med veninder venner osv.

Jeg ked af på dine vegne hvis du har oplevet sådan e ting som du skriver jeg skal passe på.

Labad
Indlæg: 6
Tilmeldt: 03.07.2018 09:11:13

Re: HJÆLP møde imorgen om skilsmisse

Indlæg af Labad » 04.07.2018 12:03:17

Nå men det er bare super. Dejligt at høre. Dumt af mig at blande mig, sorry! Det vil jeg fremover lade være med.

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: HJÆLP møde imorgen om skilsmisse

Indlæg af mh1 » 04.07.2018 14:51:04

Hvis du gennemlæser statsforvaltningens vejledning (som jeg gav dig linket til) pkt. 4.8, vil du se at han kan bevare opholdsret også ved at have enten den fulde forældremyndighed over, ELLER ret til samvær med sit barn.

Nu vil jeg håbe, at han slet og ret afviste at skrive under på skilsmisseansøgningen, og får kontaktet en advokat snarest.
mh
Rådgiver for ÆUG

akanana
Indlæg: 10
Tilmeldt: 11.04.2018 11:37:44

Re: HJÆLP møde imorgen om skilsmisse

Indlæg af akanana » 05.07.2018 00:54:30

mh skrev:
04.07.2018 14:51:04
Hvis du gennemlæser statsforvaltningens vejledning (som jeg gav dig linket til) pkt. 4.8, vil du se at han kan bevare opholdsret også ved at have enten den fulde forældremyndighed over, ELLER ret til samvær med sit barn.

Nu vil jeg håbe, at han slet og ret afviste at skrive under på skilsmisseansøgningen, og får kontaktet en advokat snarest.

Han afviste og vi er igang med at finde en advokat. Og han har allerede er møde i næste uge omkring samværet med sit barn. Så jeg krydser finger for det bedste.

Besvar