Vil nogen hjælpe med at skærer det ud i pap for mig??

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Tristo
Indlæg: 8
Tilmeldt: 30.11.2017 14:43:06

Vil nogen hjælpe med at skærer det ud i pap for mig??

Indlæg af Tristo » 18.05.2018 15:42:03

Måske jeg er lidt tung i det, men jeg forstår ikke helt det her med familiesammenføring efter EU regler ??

Er det lettere for ens ægtefælle at få visum til ophold, hvis man som Schengen borger benytter den friebevægelighed, og tager ophold i et andet EU land for en længere periode? I så fald, hvad er det der gør dette lettere?

Min nuværende kæreste (kommende ægtefælle) Fik afslag på besøgsvisum til Danmark, med begrundelse at der uvished i forhold til hans tilbagevenden til sit hjemland( hovedgruppe 3) Vil det have en indvirkning på om han kan søge besøgsvisum til mig i et andet schengenland? Eller skal vi forsøge igen efter vi er blevet gift?

Vi gifter os i juni i hans hjemland.

Min datter der snart er myndig planlægger at flytte til Malta og søge arbejde, i dine forbindelse overvejer jeg at gøre hende selskab, og den vej forhåbentlig være sammen med min mand og datter.
Jeg er som de fleste andre stærkt frustreret over de tunge regler der er i vores land, når man finder kærligheden i et land udenfor Schengen og det er tydeligt det ikke bliver lettere at søge FS efter danske regler. Så nu må vi tænke i andre baner, da jeg gerne vil være i nærheden af min datter, da hendes far desværre ikke rigtig kan finde ud af være tilstede i hendes liv og derfor er min mands hjemland ikke en mulighed pt.

På forhånd tak 🙏🏽

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Vil nogen hjælpe med at skærer det ud i pap for mig??

Indlæg af mh1 » 18.05.2018 19:38:39

mh
Rådgiver for ÆUG

Tristo
Indlæg: 8
Tilmeldt: 30.11.2017 14:43:06

Re: Vil nogen hjælpe med at skærer det ud i pap for mig??

Indlæg af Tristo » 20.05.2018 10:17:59

Mange tak for det. Kan det virkelig passe det er så meget nemmere hvis blot man flytter til et andet schengenland?

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Re: Vil nogen hjælpe med at skærer det ud i pap for mig??

Indlæg af skaanebo » 20.05.2018 10:21:05

Ja, takket være EU. EU har andre regler end nationalt.

Besvar