Familie Sammenføring efter EU regler

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

nette1406
Indlæg: 36
Tilmeldt: 04.02.2013 11:12:32

Re: Familie Sammenføring efter EU regler

Indlæg af nette1406 » 31.03.2018 20:15:45

Ok sådan rent teoretisk. Hvis jeg har en lejer som jeg kan skrive kontrakt med og der bliver betalt husleje osv, men han ikke flytter reelt ind på adressen, så mit hus står tomt i en periode på Ca 6 mdr. Jeg selv bliver registret i Sverige sammen med min mand. Vi har lejlighed pr 1/5 og jeg på et senere tidspunkt pendler vis Øresunds broen til job. (er pt på barsel indtil sidst juni) jeg har tænkt at købe pendler kort og tage med tog. Bliver der registret pr gang man krydser broen eller er det bare at man kan fremvise at jeg har købt mdr kort? Jeg er med på jeg må opholde mig max 3 dage i dk og min 4 dage i Sverige. Mem Igen, kan det reelt opdages hvor mange dage man reelt er frem og tilbagw med et pendler kort? Beholder min danske bank, samt dansk mobil nr da jeg er grænse gænger. Min dansk registreret bil overvejer jeg at afmelde plader på, evt lade mine forældre have den registreret, så kan jeg låne den nogle gange hvis jeg er i dk i et par dage.

Besvar