Personnr og EU-regler

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Nd1986
Indlæg: 96
Tilmeldt: 09.07.2017 08:23:48

Personnr og EU-regler

Indlæg af Nd1986 » 14.02.2018 19:04:58

Hej alle

JEg har to korte spg

1 jeg tog til skatteverket i dag med min mand, for st søge om personnummer til ham. Personen bag disken bag kun om vielseskonktrakt, kvitto fra migrationen, vores pigers fødselsattest, min mands pas. Jeg har dog alle papirerne som jeg havde afleveret i migrationen med, men hun sagde at jeg vil blive kontaktet for at vide om der mangler noget.
Mit spg er, har hun ret idet? Jeg afleverede mit arbejdskontrakt, men ellers vil hun ikke tage andet

2. Jeg skal ned til migrationen om 2 uger for st søge fs efter svenske regler. Skal jeg aflevere kvitto fra ansøgning efter EU-regler så de kan se st hans ophold i landet er blev lovligt, eftersom hans visum er udløbet?

mfewk
Indlæg: 286
Tilmeldt: 07.04.2015 21:21:55

Re: Personnr og EU-regler

Indlæg af mfewk » 14.02.2018 20:52:30

Nd1986 skrev:
14.02.2018 19:04:58
Hej alle

JEg har to korte spg

1 jeg tog til skatteverket i dag med min mand, for st søge om personnummer til ham. Personen bag disken bag kun om vielseskonktrakt, kvitto fra migrationen, vores pigers fødselsattest, min mands pas. Jeg har dog alle papirerne som jeg havde afleveret i migrationen med, men hun sagde at jeg vil blive kontaktet for at vide om der mangler noget.
Mit spg er, har hun ret idet? Jeg afleverede mit arbejdskontrakt, men ellers vil hun ikke tage andet

2. Jeg skal ned til migrationen om 2 uger for st søge fs efter svenske regler. Skal jeg aflevere kvitto fra ansøgning efter EU-regler så de kan se st hans ophold i landet er blev lovligt, eftersom hans visum er udløbet?
1. Som jeg tidligere har skrevet til dig skulle du bare fastholde at de skulle tage mod den samlede pakke. Vi havde præcis samme issue dengang, da medarbejderen ikke kendte reglerne. Skatteverket vil kontakte dig for manglende oplysninger når de påbegynder sagsbehandlingen. Du kan evt ringe til Skatteverket om nogle dage og tale med sagsbehandleren. Så kan du lige fortælle hende situationen.

2. I afleverer bare ansøgningen. Når de scanner ansøgningen kommer den ind under samme “beteckningsnummer” som den anden ansøgning og tidligere visum-ansøgninger, så de kan nemt se hele historikken. Ingen spørger om pas når I afleverer ansøgningen.

Nd1986
Indlæg: 96
Tilmeldt: 09.07.2017 08:23:48

Re: Personnr og EU-regler

Indlæg af Nd1986 » 14.02.2018 20:56:02

Tusind tak for svaret.
Jeg prøvede men da mine græd så meget pga lang vente tid i skatteverket tabt jeg den helt

Besvar