Hjælp til EU reglerne

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Nielsen_stine
Indlæg: 1
Tilmeldt: 13.08.2008 12:03:43
Geografisk sted: Denmark

Hjælp til EU reglerne

Indlæg af Nielsen_stine » 13.08.2008 12:12:28

hej
Jeg er tidligere guide og har bla. arbejdet på Malta hvor jeg har arbejdsilladelse fra. Dernede var jeg ansat af hotellet som jeg arbejdede på, jeg brugte hotellets adresse men har aldrig flyttet min danske adresse derned.
Min mand kommer fra Libyen (3.land) men opholdt sig lovligt på Malta i samme periode vi var der..
Ka vi få familiesammenføring efter EU reglerne?? og hvis ja hvilke økonmiske krav stiller det til mig??
Håber meget at nogle kan hjælpe mig...
Ka slet ikke forstå at det ska være så besværligt at bo i sit eget land med den man elsker...

Mange Hilsner
Stine

ZB
Indlæg: 520
Tilmeldt: 25.06.2007 11:53:30

Indlæg af ZB » 13.08.2008 12:16:24

HVis du har maltesisk arbejdskontrakt og lønudbetaling fra Malta kan I benytte Eu-reglerne

fundiver199
Indlæg: 15458
Tilmeldt: 15.07.2008 15:58:34

Indlæg af fundiver199 » 13.08.2008 13:28:02

Jeg ved det ikke med sikkerhed, men jeg vil tro, at det kan blive et problem, at du ikke flyttede din adresse til Malta. Og det kan måske også blive et problem, hvis du allerede ER vendt tilbage til Danmark og ikke har taget din kæreste med.

Ganske vist siger Metock-dommen, at man ikke alene skal have lov til at FLYTTE til et andet EU-land men også til at BLIVE BOENDE i dette land, og at det derfor er irrelevant, at ægteskabet først er indgået, efter at man indrejste i det andet EU-land.

Men spørgsmålet er, om dette også vil gælde for hjemvendte EU-borgere. Dette vil nok afhænge af den tolkning af Metock-dommen, som integrationsministeriets jurister når frem til, så her må vi være tålmodige og vente på, at Udlændingeservice udarbejder en ny vejledning.

fundiver199
Indlæg: 15458
Tilmeldt: 15.07.2008 15:58:34

Indlæg af fundiver199 » 13.08.2008 14:31:52

"Grænseoverskridende tjenesteydelser" er, når man bor i èt land og sælger ydelser til kunder i et andet land. F.eks. bor i Danmark og oversætter tekster for italienske virksomheder eller hjælper dem med at designe hjemmesider.

Dette begreb har ingen relevans her.

Besvar