Kan ikke få svensk opholdstilladelse fordi har EU opholdskort

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
SanaKhan

Kan ikke få svensk opholdstilladelse fordi har EU opholdskort

Indlæg af SanaKhan » 10.05.2017 15:23:15

Hej

Min mand har fået opholdskort via EU reglerne, da jeg er dansk statsborger, vi har i februar søgt om svensk opholdstilladelse via svenske regler.

Idag har jeg fået et opkald fra migrationsverket, hvori damen siger, da jeg er dansk statsborger og er med i EU, kan vi ikke få svensk opholdstilladelse.. kan det virkelig være rigtigt at fordi jeg er dansk statsborger og min mand allerede har EU opholdskort at vi ikke kan søge svensk opholdstilladelse? Hun sagde noget med at efter de nye regler kan vi ikke søge fordi jeg er EU dansk statsborger, jeg har ikke hørt noget om de regler? Er der nogle der kan hjælpe.

Plus at jeg snart skal søge svensk pas, ophold i Sverige 2 år som dansk statsborger.
Om det så måske vil få en indflydelse på at jeg så får svensk pas, og han stadig har eu opholdskort om han så mister retten til at være i Sverige? Diskuteret det hele med damen i tlf men hun blev ligeså forvirret som jeg, og sagde at vi først skal søge efter svenske regler når jeg er blevet svensk statsborger? Hun sagde hun ville lukke sagen og sende en skriftlig afgørelse som er nej. Grundet nævnt ovenover.

Synes bare ikke at det hele passer eller hænger sammen..
Fordi hvorfor kan jeg så vælge at være EU borger og søge om svensk opholdstilladelse på deres hjemmeside ?? Synes det lyder lidt mærkeligt.

Er der nogle der kan hjælpe med hvad jeg skal gøre stille op?
Skal jeg være bekymret for at han skal forlade landet hvis jeg får svensk statsborgerskab, og da vi så Først skal søge om svensk opholdstilladelse til ham der..

Besvar