rettigheder for EU borgers anhørige

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
karstena
Indlæg: 10
Tilmeldt: 03.02.2017 09:08:26

rettigheder for EU borgers anhørige

Indlæg af karstena » 11.02.2017 06:46:15

Da jeg første gang søgte om personnummer for min kone så hun kunne begynde at arbejde og lære sig svensk var vi nygifte. Vi fik avslag da de ikke kunne se at hun havde den nødvendige tilknytning. Vi havde samtidig søgt om opholdskort. Det fik vi etter ca 6 måneder. Vi søgte nu igen om personnummer og fik samme svar fra skatteverket. Jeg havde en intækt fra sverige på 350 000.
Jeg blev direkte forbandet og skrev til EU komitionen og fik et længere svar som kan læses i mit andre indlæg.
Her vil jeg bare oplyse at dersom du er godkent som EU borger i et land, er det eneste myndighederne skal have for at være forpliktet til at udstæde personnummer, en vigelsesatest.
Dette begrunder jeg med disse linjer som jeg modtog.

##Unionsborgernes og familiemedlemmernes grundlæggende og personlige ret til at tage ophold i en anden medlemsstat følger direkte af EU traktaten og kræver ikke opfyldelse af administrative procedurer######

Jeg vil derfor hævde at Sverig bryder med EU traktaten og hindre den frie bevægelse, når de avslår personnummer til en person som er gift med en EU borger og at skatteverket har fået tilsendt vigelsesatest.

Besvar