Ikke fælles bopæl i EU land

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
lisdem
Indlæg: 9
Tilmeldt: 30.06.2016 01:37:38

Ikke fælles bopæl i EU land

Indlæg af lisdem » 24.10.2016 01:13:52

Jeg bor pt. i USA sammen med min amerikanske mand. Vi vil gerne flytte til Danmark snart, men opfylder ikke tilknytningskravet. Vi har en plan B (beløbsordningen) men nu har der imidlertid vist sig en potentiel anden løsning. Min mands firma skal muligvis lave et projekt i London og overvejer at sende min mand afsted for at bo og arbejde der i 10 måneder. Hvis jeg flytter til Danmark og han til London, ville vi da stadig kunne få ham til Danmark derefter efter EU reglerne eller skal vi have boet sammen i London eller hvordan? Eller kommer det helt an på hvilket visum han får i UK?

På forhånd tusind tak for hjælpen!

DBS
Indlæg: 933
Tilmeldt: 23.08.2009 16:04:08

Re: Ikke fælles bopæl i EU land

Indlæg af DBS » 24.10.2016 04:36:08

Det er dig, som EU borger, som skal have brugt din ret til arbejdeskraftens fri bevæglighed, altså er det dig, som skal have boet i et andet EU land, og din mand skal have sluttet sig til dig, inden I flytter til DK.

Se oppe under rådgivning, flytte til et andet EU land, og flytte tilbage til DK.

Besvar