Udlændingeservice ved ikke hvad de siger!!!!

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Rina
Indlæg: 70
Tilmeldt: 04.04.2008 21:56:32

Udlændingeservice ved ikke hvad de siger!!!!

Indlæg af Rina » 16.07.2008 21:25:15

Hej Alle sammen

Nu skal i høre og hjælpe hvis i kan:)

Jeg ringede til udlændingeservice idag og fik en dame i røret. Jeg fortalte hende at jeg skulle til at flytte til sverige så jeg kan få min ægtefælle herop til DK. Jeg fortalte hende at jeg er Britisk statsborger og har et arbejde her i dk, Hvor hun så siger til mig at JEG bliver nød til at arbejde i sverige i 10-12 uger for at min ægtefælle kan tag med mig tilbage til dk. Det forstår jeg ikke. Før kunne jeg godt arbejde i DK og bo i sverige, men nu skal jeg pludselig arbejde i sverige. HVORFOR???

Jeg har et dejlig arbejde her i dk, som jeg ikke vil give slip på. Hvis jeg skal arbejde i sverige pludselig så mister jeg dette arbejde :cry:

Er det ikke kun Danske statsborger der skal arbejde i EU-land 10-12 uger. Jeg er jo britisk statsborger???

Hjælp mig. Jeg er ved at gå psykisk ned. Jeg er kun 18 år og jeg føler at hele verdens problemer ligger på min skulder. Jeg har ingen der kan hjælpe mig, jeg kan ikke finde nogen lejlighed i sverige, Jeg har en masse spørgsmål men svar er der ingen af, reglerne er ikke til at forstå, udlændingeservice kan ikke give et konkret svar OG jeg finder aldrig en løsning til mine problemer :cry:

sohail
Indlæg: 117
Tilmeldt: 21.10.2007 17:47:17
Geografisk sted: København

Indlæg af sohail » 16.07.2008 21:36:45

jeg er i sammen problem som dig rina... faktisk er jeg også britisk statsborger min kusine er li flyttet til dk sammen med sin mand hun har også boet i malmø... jeg tror ikke det med 12 timer passer det gælder kun for danske statsborger

Rina
Indlæg: 70
Tilmeldt: 04.04.2008 21:56:32

Indlæg af Rina » 16.07.2008 21:38:40

Sohail Bhai jeg troede du havde fundet en løsning på dine problemer?
bor du ikke i sverige lige nu? arbejder du i dk eller sverige?

fundiver199
Indlæg: 15458
Tilmeldt: 15.07.2008 15:58:34

Indlæg af fundiver199 » 17.07.2008 00:50:44

Hej Rina

Det afgørende er ikke, hvilket statsborgerskab, du har, så længe det vel at mærke er fra et EU-land. Det afgørende er alene, hvor du og din ikke-EU ægtefælle har bopæl og arbejde.

EU-reglerne kan således kun bruges til at søge opholdstilladelse til en ikke-EU ægtefælle, hvis man bor og arbejder i et andet EU-land end det, hvor man søger. Det er derfor, du er nødt til både at bo og arbejde i f.eks. Sverige sammen med din ikke-EU ægtefælle, før I kan benytte jer af EU-reglerne til at søge opholdstilladelse i Danmark.

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Indlæg af skaanebo » 17.07.2008 08:16:22

Ja, ideen med at arbejde i både Sverige og Danmark samtidig fungerer tilsyneladende heller ikke altid - i hvert fald har Udlændingeservice truffet nogle afgørelser, hvor man har vurderet, at parret ikke kunne benytte sig af EU-reglerne, fordi man godt nok boede i Sverige, men reelt arbejdede mest i Danmark

sohail
Indlæg: 117
Tilmeldt: 21.10.2007 17:47:17
Geografisk sted: København

Indlæg af sohail » 17.07.2008 13:28:03

skaanebo skrev:Ja, ideen med at arbejde i både Sverige og Danmark samtidig fungerer tilsyneladende heller ikke altid - i hvert fald har Udlændingeservice truffet nogle afgørelser, hvor man har vurderet, at parret ikke kunne benytte sig af EU-reglerne, fordi man godt nok boede i Sverige, men reelt arbejdede mest i Danmark
rina behen. jeg bor i sverige med min kone arbejder i dk...

Rina
Indlæg: 70
Tilmeldt: 04.04.2008 21:56:32

Indlæg af Rina » 18.07.2008 22:54:43

Meget mærkeligt. Idag ringede min veninde til udlændingeservice hvor hun snakkede med en dame som sagde at man højst skal arbejde 2 uger 15 timer per uge. så kan man få sin ægtefælle herop til dk. Udlændingeservice gøre en sååååå forvirret. De kender jo selv ikke noget til EU-regler... :evil:

Lm
Indlæg: 41
Tilmeldt: 26.03.2008 18:46:02

Indlæg af Lm » 19.07.2008 20:05:25

Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvorfor en BRITISK statsborger skal have arbejdet i Sverige? Jeg kan forstå, at en dansker skal have arbejdet i Sverige, for at opnå at være "dansk statsborger tilbagevendt fra et eu-land". Men hvis man ALLEREDE er EU-borger og så længe ægtefællen har opholdstilladelse i Sverige og altså boet fast, lovligt i et andet eu-land, burde der da ikke være nogen problemer med at bruge EU-reglerne til at vende tilbage til dk. Har læst grundigt på udlændinge service's hjemmeside, og der står altså ikke noget om det!! Så hvis der er nogen, der kan henvise til noget, vil jeg meget gerne vide, hvor jeg kan læse det.

Jeg tror personligt ikke på, at de har lov til at sige nej, bare fordi man har arbejde i dk..
LM

Rina
Indlæg: 70
Tilmeldt: 04.04.2008 21:56:32

Indlæg af Rina » 19.07.2008 21:25:01

jeg er blevet meeeeget forvirret nu.....

LM du har ret....Men som sagt så er det selv udlændingeservice der står og siger at man skal arbejde i Eu 2 uger selvom man er eu borger.....

er der nogen der ved hvor man kan få seriøse og rigtige svar på disse spørgsmål. Det driver mig til vanvid. Helt ærgeligt. hvad er det for en land vi bor i.

Lm
Indlæg: 41
Tilmeldt: 26.03.2008 18:46:02

Indlæg af Lm » 20.07.2008 10:03:44

Jeg får altid forskellige ting at vide, når jeg ringer til udlændinge service, det afhænger tit af, hvem man får i tlfonen.
Egentlig burde man tale med en advokat.
LM

chris
Indlæg: 89
Tilmeldt: 13.06.2007 11:07:28

Indlæg af chris » 28.07.2008 20:50:35

som I selv alle har prøvet får man aldrig det samme svar af US og de ved åbenbart ikke helt hvad de skal svare om de bevist for at vide at de skal holde infomationer tilbage for at undgå borger skal gøre brug af disse gældende regler i uvist. pt kan man kun vendte på hvad ombudsmanden finder ud af som skal gå US til bunds hvad der hvis også tranger voldsom til for hvis det ikke er alle så er det i hver fald næsten alle der er blevet misinfomeret så det batter.

få alt på skrift så i altid har beviser på jeres misinfomationer.

Meld jer ind i ÆUG vi arbejder på en kollektiv retsag så vi evt. kan få erstatning for den unødvendigt smerte vi er blevet udsat for pga. misinfomationer. og alles forklaringer og beviser kan bruges.

Christina

Besvar