Er i total vilrede...

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
fjelle123
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Er i total vilrede...

Indlæg af fjelle123 » 15.07.2008 18:27:05

Hej med jer,

Jeg er i vilrede og har enormt brug for noget professionel rådgivning, og stærkt skal det gå (som altid)

Jeg er en ung mand på 27 som for 3 år siden blev for ælsket i en thailandsk pige i thailand, Vi har i 3 år rejst frem og tilbage, jeg har været i thailand 2 gange om året og min kæreste har været i danmark på 3 måneders turist visum og så hjem hver 3. månede, og det har fungeret ok, nu er tiden bare til at vi skal være sammen så vi blev i lørdags gift :D :D

Problemet er selvfølgelig at hun kun er 21, så vi skal en tur til sverige.

Så begynder spekulationerne....

1. hendes visum udløber d. 6. august, hvis jeg skynder mig lidt så kan jeg have en adresse i sverige i denne uge, jeg kan få svensk CPR nr. i løbet af 14 dage og vi kan søge opholdstilladelse til min kone - så kan hun blive i sverige indtil hendes opholdstilladelse går igennem ik? problemet som jeg har tænkt meget over er, hvad hvis vi får afslag ? så bliver hun nægtet adgang til Danmark/sverige i 3-5 år da vi ikke har overholdt tiderne i hendes turist visum?

2. Hvis vi søger opholdstilladelse fra Thailand af så har jeg hørt at der er 3 måneders ventetid for at komme til på ambassaden? 3 måneders ventetid + 6 månderes behandlingstid = ikke særlig rar tanke...

3. kan vi søge i sverige og så kan hun tage hjem inden hendes visum udløber?

Er det overhovede noget at bekymre sig om? altså om hun får ophold? vi overholder alle grænser mht. penge osv osv...

Råd modtages meget gerne og rigtigt hurtigt...

Jer der har super meget forstand på alt det her er meget velkommen til at kontakte mig på mail fjelle123@gmail.com eller messenger fjelle123@yahoo.com

Tak for hjælpen.

skaanebo
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Indlæg af skaanebo » 16.07.2008 08:43:53

Hvis du opfylder betingelserne for at bruge EU-reglerne (dvs. har en indkomst, så I har mindst 6000 SEK til overs om måneden), så er der slet ingen grund til at bekymre sig for afslag i henhold til EU-reglerne - så går det faktisk ganske let.

Alternativt kan I jo søge efter de nationale svenske regler fra Bangkok, hvor det ganske rigtigt normalt tager 6 måneder.
Senest rettet af skaanebo 16.07.2008 14:23:44, rettet i alt 1 gang.

fjelle123

Indlæg af fjelle123 » 16.07.2008 14:05:41

Takker for svaret,

Så mangler jeg bare en lejlighed/værelse/kælder.

Besvar