Mangler rådgivning

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
AsmaaF
Indlæg: 25
Tilmeldt: 03.04.2013 20:47:41

Mangler rådgivning

Indlæg af AsmaaF » 10.11.2015 03:30:21

Hej allesammen, jeg vil forsøge at gøre mit indlæg kort og præcist. Jeg er i den situation at min mand og jeg gerne vil søge ophold efter EU reglerne, og kunne godt bruge gode råd til hvordan vi bør håndtere vores sag.

Jeg er 25 år, studerende i Aalborg, men har pt ingen fag før februar. Jeg er færdig med min bachelor til sommer. Min mand er 29 år og bor i Egypten. Jeg flyttede til Sverige i september og har for nylig fået mit svenske personnummer. Jeg bor i Malmø.

Jeg har kun min SU og SU lån som indtægt, og jeg kunne virkelig godt tænke mig at flytte tilbage til Danmark hvis det er muligt. Vi er netop igang med at søge om visum til ham så han kan komme til Sverige. Jeg har sendt ham en invitation. Hvad vil i råde os til? Kan vi udnytte EU reglerne og flytte tilbage engang i marts eller bør vi satse på at blive boende i Sverige? Jeg har læst rådgivningen og utallige tråde og diverse opslag, og jeg kunne virkelig godt bruge konkrete råd i vores sag.

Mvh

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Mangler rådgivning

Indlæg af mh1 » 10.11.2015 11:40:20

Du kan søge om en forhåndsgodkendelse, når du har boet ca. 3 mdr. i Sverige, men som selvforsørgende skal du være særdeles opmærksom på at samle dokumentation for at du faktisk bor i Sverige, og du bør som du selv er inde på ikke regne med at flytte før til marts, hvilket du så også skal understrege i din ansøgning.