Familiesammenføring som studerende

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Tinas3
Indlæg: 22
Tilmeldt: 21.01.2014 08:27:42

Familiesammenføring som studerende

Indlæg af Tinas3 » 21.01.2014 08:40:39

Hej
Jeg har en spørgsmål om familiesammenføring i Sverige når man er studerende i Dk
Og arbejder deltid ved siden af i Dk. Jeg er dansk statsborger og flyttet til Sverige for at bruge Sverige løsningen. Da jeg giver min ansøgning sidste år om flytte min mand til sverige, havde jeg et fuldtids arbejde. Efter det gik jeg i gang med sosu uddannelsen i Dk, hvor jeg får elevløn ca. 9000 kr og arbejder ved siden af, så tjener rigeligt nok om måneden. Men jeg er ikke sikker om Sverige vil acceptere det eller stiller krav for et fuldtids arbejde. Jeg har lejet et værelse hos nogen i Sverige som jeg bor med. Nu har jeg fået tilbudt studenter lejligheder i Sverige hvor man kan bo 2 sammen ( altså min mand) . Vil det være bedre at jeg flytter til studenter lejligheder for mig selv eller forsætte med bo hos nogen andre. Jeg lidt tvivl om Sverige vil acceptere når jeg bor i studenter lejligheder selvom det kun mig der bor på adressen og kan have en boende med (min mand) . Håbet i kan svar mig :))

fundiver199
Indlæg: 15458
Tilmeldt: 15.07.2008 15:58:34

Re: Familiesammenføring som studerende

Indlæg af fundiver199 » 21.01.2014 17:23:58

En EU-opholdsret er hverken betinget af, at man har fuldtidsarbejde eller råder over en bestemt form for bolig. Læs under "rådgivning" "flytte til Sverige/EU-land".

Besvar