Hjælp hjælp

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
skovprado
Indlæg: 10
Tilmeldt: 27.07.2007 19:24:41

Hjælp hjælp

Indlæg af skovprado » 27.03.2008 13:11:07

Hejsa.
For en måned siden fandt vi en lejlighed i malmø efter lang tids søgen. Nu har jeg så fået at vide i dag af den person der lejede mig lejligheden at kontrakten er ugyldig fordi den ikke er lavet gennem MKB (boligforeningen) og at vi bor ulovligt i lejlighed.
Personen der lejede os lejligheden i "andra hand" siger MKB kræver at vi flytter omgående.
Kan det virkelig værer lovligt bare at sætte os på gaden. Vi har intet sted at tage hen, kun til min familie i jylland, men så kan jeg jo ikke passe job osv.

Der er enormt lange ventelister på lejligheder...hvad kan man dog gøre.

Håber der er nogen der kan komme med et eller andet klogt selvom situationen ser ret kritisk ud.

På forhånd mange tak for et hvert godt råd.

Mvh Ruben

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Indlæg af skaanebo » 27.03.2008 15:18:06

Ja, det lyder desværre til at være korrekt.

Når man lejer en hel lejlighed i 'andre hand', skal man sikre sig, at de, man lejer lejligheden af, har fået tilladelse til at leje den ud af boligselskabet. Det har vedkommende åbenbart ikke i jeres tilfælde, og derfor bor I ulovligt.

Der er i øvrigt ikke de problemer ved 'inneboende' - her skal man ikke have lov af boligselskabet.

Tjek Blocket og den elektroniske opslagstavle på Mälmö Högskola for at finde et midlertidigt sted at bo.

jerry
Indlæg: 583
Tilmeldt: 01.07.2007 16:58:43
Geografisk sted: Tyrkiet/Sverige

hejsa

Indlæg af jerry » 27.03.2008 17:48:01

min mand og jeg bor i Trelleborg på et lille vaerelse som inneboende men flytter höjstsandsynligt d.4.4, jeg vil godt höre ham vi bor til leje hos om i kan få vaerelset....skal lige siges at det absolut ikk er optimalt, men er der ikk andre muligheder kan i altid vaere der midlertidigt.
Mit nummer er 0762720004 hvis det har interesse

Besvar