Jeg skal til samtale!!

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
fbfarum
Indlæg: 13
Tilmeldt: 26.12.2007 23:07:14
Geografisk sted: sweden

Jeg skal til samtale!!

Indlæg af fbfarum » 11.01.2008 20:04:42

Hej!!
Jeg skal til samtale den 21. januar.
Vi har søgt via eu reglerne. Er der nogle af jer der ved hvad de spørger om. Jeg er virkelig skræmt.

monies
Indlæg: 199
Tilmeldt: 20.07.2007 15:38:29

Indlæg af monies » 13.01.2008 08:16:08

hej
Min mand og jeg har været til samtale på den svenske ambassade i Kampala. Jeg tror det er meget forskelligt hvordan sådan en samtale forløber, men du skal ikke være nervøs. Godt nok spørger de om 1000 ting, og nogle af tingene er helt umuligt at svare på, fordi man ikke kan huske dem. Min mand var til samtale i 2,5 time og min samtale varede ca 1 time. Det var ikke behageligt, da nogle af spørgsmålene var meget personlige. Desuden er man meget nervøs for at gi' svar der ikke stemmer overens med ens partners.
Jeg kan gi' et par eksempler på spørgsmålene:

Hvornår talte i sammen første gang?
Hvornår betragtede i jer som et par?
Hvilket tøj havde din partner på, da i så hinanden første gang, og hvilket tøj havde du på?
Hvilken bil blev brugt første gang i kørte bil sammen?
Havde i sex første nat i var sammen? Hvis ikke hvornår havde i sex første gang?
Hvis i vil ha børn hvor mange vil du ha' og hvor mange vil din partner ha'?

Derudover var der en del spørgsmål om vores familier og planer for fremtiden m.m.

Vi synes det var en lidt ubehagelig oplevelse, men dog ikke så slem som frygtet - selvom at jeg må indrømme at jeg blev stjernetosset over de meget nærgående spørgsmål. Men man skal bare svare ærligt og indrømme hvis man ikke kan huske nogle af tingene. Det er bedre end at gætte og måske svare anderledes end ens partner.
Håber i klarer det uden problemer.

Med venlig hilsen Monies
Senest rettet af monies 15.01.2008 06:22:26, rettet i alt 1 gang.

fbfarum
Indlæg: 13
Tilmeldt: 26.12.2007 23:07:14
Geografisk sted: sweden

Indlæg af fbfarum » 14.01.2008 14:27:18

Tak for den lille hjælp...
Ærlig talt bliver man altså virkelig skræmt. Nu har vi også en datter sammen på 1.5 år. Håber ikke der blivet stillet så mange spørgsmål.

Besvar