det ser ud til at vores udlanske ægtefælle kan arbejde i dk!

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

polar
Indlæg: 19
Tilmeldt: 30.06.2007 01:05:51

Indlæg af polar » 16.01.2008 16:25:27

Nu forstår jeg ikke noget. Du har tid til at sidde og læse EU forordninger, samt danske job annoncer, men ikke tid til at læse svenske!!!
Så er det da ikke så underligt, at din mand ikke kan finde et arbejde, når du ikke aktivt hjælper ham.
Hvis man ikke gør noget aktivt selv,så får man ikke noget job.
Det kan da godt være, at man skal plukke jordbær, være arbejdsmand, eller et andet trivielt job, men det er dog et job, og man tjener penge.
Hvorfor er det hele tiden det offentlige, der skal aktivere folk? Det er jo stadigt tilladt at tænke selv, og selv gøre noget for at man ikke går helt i stå.

chris
Indlæg: 89
Tilmeldt: 13.06.2007 11:07:28

Indlæg af chris » 17.01.2008 06:34:47

det vel ok at jeg lige passer mit eget job og studie. og jeg mener bestemt at samfundet også har lidt ansvar hvis de ikke vil have samfundet delt op i 2. det er jo ris til egen røv i sidste ende. det kan man jo se i dk. og så må du jo synes det du synes.
jeg gør selv alt hvad jeg kan personligt, hvis der er nogen der kan mere er det jo flot. og jeg kigger ikke efter dirktør job. det er ganske alm. job som rengøring og den slags og det er i sverige, at jeg tænker kreativ og bruger en søndag også på at se andre muligheder som kan give nye muligheder både for min mand og for andre her er jo bare et plus.

hvis vi bare gav op ja så sad vi nok ikke engang i sverige.

Christina

Besvar