Svensk sprogskole.

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
www.bienvenido.dk
Indlæg: 8
Tilmeldt: 18.08.2007 16:36:09
Geografisk sted: Malmø, Sverige
Kontakt:

Svensk sprogskole.

Indlæg af www.bienvenido.dk » 02.01.2008 21:16:18

Hej alle og godt nytår.

Jeg ville bare lige høre, om der er nogen som ved noget om hvor det der studieskole i Sverige om det er et krav og hvis det er, hvor lang tid skal man gå der?

Jeg har en thailandsk veninde, som er gidt med en dansk mand, men vil forlade ham, da han ikke opfører sig pænt over for hende, og jeg har alligevel planer om at flytte til Malmø, så hun kunne jo bare flytte sammen med mig i Sverige, sådan hun kan komme væk fra ham.

Men hun snakker rimelige godt dansk og er kun interesseret i at arbejde i København og har ikke så meget lyst til at lære svensk, da hun nu lige har lært dansk.

Så kan hun slippe for svensk sprogskole og i stedet arbejde i København, men bo med mig i Malmø?

Mvh
Torben

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Indlæg af skaanebo » 02.01.2008 22:37:02

Hun vil ikke kunne arbejde i Danmark, medmindre hun har permanent opholdstilladelse i Danmark og bliver boende i Danmark. Alternativt kan hun søge om arbejdstilladelse i Danmark via jobkortordningen, www.nyidanmark.dk, hvis hun er kvalificeret.

Der er ingen krav til svensk sprogskole, medmindre man falder under reglerne om introduktionsersättning og ikke kan klare sig selv økonomisk. Det er altså for langt de fleste et gratis tilbud, men intet krav.

www.bienvenido.dk
Indlæg: 8
Tilmeldt: 18.08.2007 16:36:09
Geografisk sted: Malmø, Sverige
Kontakt:

Indlæg af www.bienvenido.dk » 07.01.2008 09:39:28

Okay, mange tak for svaret.

Mvh
Torben

Besvar