processuelt ophold for børn

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
H_Larsen
Indlæg: 233
Tilmeldt: 18.03.2012 19:28:54

processuelt ophold for børn

Indlæg af H_Larsen » 31.03.2012 14:05:07

Hej
Jeg har besluttet mig og gifte mig med min thailandsk kæreste og søge familiesammenføring med hende og hendes 2 sønner der er 5 og 13 år.
Jeg havde i forvejen inviteret dem alle sammen herop på ferie til sommer og da den ældste snart bliver 14 år, tænkte jeg at vi lige så godt kunne blive gift hurtigst muligt og begynder integrere af børnene og selvfølgelige moren.
Vi skulle så giftes i juni måned i Danmark og så søge familiesammenføring og vi opfylder alle krav, hvis denne lov træder i kræft 15. maj eller 1. juni 2012.
Jeg forventet så at min kærsete og de 2 drenge ville få processuelt ophold og vi kunne holde sommerferie i Danmark og så ville papirerne forhåbentligt være færdigbehandlet omkring 1. september.
Men nu har min kærsete fået at vide at børnene ikke kan processuelt ophold og skal hjem efter 90 dage.
Er dette rigtigt?
Er det lovligt at blive gift og søge familiesammenføring mens man er i Danmark på et turistvisum og godt viste at man vil gøre dette mens man søgte turistvisum?
Min kærsete tager til Bangkok på mandag for at søge turistvisum, så jeg er lidt presset men tiden
Håber der er nogen der kan hjælpe?

Hilsen Larsen

closed1
Indlæg: 1863
Tilmeldt: 23.06.2011 22:21:59

Re: processuelt ophold for børn

Indlæg af closed1 » 31.03.2012 18:26:32

Man må gerne gifte sig og søge fs ,mens din kone er på turist visum :D

closed1
Indlæg: 1863
Tilmeldt: 23.06.2011 22:21:59

Re: processuelt ophold for børn

Indlæg af closed1 » 31.03.2012 18:27:52


H_Larsen
Indlæg: 233
Tilmeldt: 18.03.2012 19:28:54

Re: processuelt ophold for børn

Indlæg af H_Larsen » 31.03.2012 19:09:06

Jeg har læst vejledningen, men der stå ikke noget om processuelt ophold for børn.

Mår jeg spørger om "Er det lovligt at blive gift og søge familiesammenføring mens man er i Danmark på et turistvisum og godt viste at man vil gøre dette mens man søgte turistvisum?"

Skyldes det ar jeg tør ikke spørger ambassaden eller andre myndigheder om hjælp før de er i Danmark, da jeg ellers frygter de ikke kan få turistvisum, såfremt myndighederne er klar over vi har tænkt at gifte og søge FS mens de er i Danmark på turistvisum.

Hilsen Larsen

closed1
Indlæg: 1863
Tilmeldt: 23.06.2011 22:21:59

Re: processuelt ophold for børn

Indlæg af closed1 » 31.03.2012 19:18:38

Vær nu ikke så nervøs , bare invitere din kæreste ,og når hun så er her så gifter i jer, så har du en kone som du kan søge fs med . Og så længe us behandler sagen så må hun gerne opholde sig her i dk ! :D :D

closed1
Indlæg: 1863
Tilmeldt: 23.06.2011 22:21:59

Re: processuelt ophold for børn

Indlæg af closed1 » 31.03.2012 19:27:42

Hvis det ikke var lovligt at gifte sig og søge fs , så ville Danmark da ikke give din kone processuel ophold mens us behandler sagen . Feks i Sverige acceptere de ikke det . Så hvad lige det angår så er reglerne mere menneskelige i Danmark men det er vist også en af de eneste plusser :D :D

H_Larsen
Indlæg: 233
Tilmeldt: 18.03.2012 19:28:54

Re: processuelt ophold for børn

Indlæg af H_Larsen » 31.03.2012 20:00:00

Hej

Tak for dine svar, men jeg er ikke blevet klogere

Jeg er ikke i tvivl om at min kæreste for processuelt ophold, MEN HVAD MED BØRNENE?

og hvad angår lovlighed eller ej, gå mit spørgsmål mest, hvad sker der hvis jeg sender en mail med mine spørgsmål til "nyidanmark" kan det skade min sag før min kæreste og børnene er i Danmark eller skal jeg vente med at stille spørgsmål til procedure indtil de er i Danmark.

Hilsen Larsen

closed1
Indlæg: 1863
Tilmeldt: 23.06.2011 22:21:59

Re: processuelt ophold for børn

Indlæg af closed1 » 31.03.2012 20:45:39

Børnene må også gerne være her i dk under sagsbehandlingen . Der sker da ikke noget ved at skrive til ny i danmark eller andre offentlige indstandser , da det du gerne vil gøre er fuldt lovligt .

Det det samme hvis du ringer til politiet og spørger om du må kører 110 km i timen på den nye motorvej der åbner om et år ,men du oplyser at du vil tage kørekort først. Det sker der da ikke noget ved da du jo intet ulovligt gør .

closed1
Indlæg: 1863
Tilmeldt: 23.06.2011 22:21:59

Re: processuelt ophold for børn

Indlæg af closed1 » 31.03.2012 20:47:15

Forøvrigt spørgsmål til ny i Danmark / Us på mail der kan man forvente meget lang respons tid ...

fundiver199
Indlæg: 15458
Tilmeldt: 15.07.2008 15:58:34

Re: processuelt ophold for børn

Indlæg af fundiver199 » 01.04.2012 05:40:02

http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/f ... erelse.htm

Denne officielle tekst beskriver, hvor man kan ansøge om familiesammenføring. Og teksten gælder selvfølgelig både for børn og voksne. Så det, din kone har "hørt", er altså forkert.

ÆUG har pt. ikke nogen vejledning om FS så børn, så vi må henvise til den officielle vejledning på Nyidanmark, som nu også er både udmærket og fyldestgørende. Så man kan altså sagtens få de informationer, man har brug for, ved at læse den, og der står naturligvis ikke noget, der er forkert.

lange
Indlæg: 23
Tilmeldt: 17.06.2011 14:45:17

Re: processuelt ophold for børn

Indlæg af lange » 01.04.2012 09:00:43

Hej med jer,

Når man søger turist visum til DK fra Bangkok, skal man passe lidt på med at fortælle sandheden i visse tilfælde.

Da min kone og datter skulle tilbage til DK sammen med mig for at bo, gik min kones visa glat igennem (10 dage) da hun valgte ikke at fortælle at hun skulle "blive" i DK. Min datters visa derimod var noget mere problematisk, for da jeg blev ringet op af ambassaden og spurgt om min datter ville vende tilbage til Thailand, og jeg svarede nej, fik jeg straks at vide at sagen så skulle afgøres i DK og det ville tage op til 4 måneder!!!.

Problemet var at jeg skulle udrejse med familie fra Thailand 1 måned senere, og kunne altså ikke vente 4 måneder på at nogle stive myndigheder skulle afgøre min datters sag i DK.

Så da jeg kontaktede udlændingeservice og fortalte dem min sag, sagde de i vanlig stil, at de ikke tog hensyn til enkeltsager, og at jeg kunne forvente op til 4 måneders sagsbehandling. Så spurgte jeg dem om hvor i Thailand jeg kunne aflevere min datter henne, (jeg har eneforældre myndigheden over hende) når jeg rejste ud af landet, og det kunne de selvfølgelig ikke svare på!!

2 dage senere ringede ambassaden og fortalte mig at hendes visa var gået iorden.

Så pas på hvad I siger når I søger visa, det er ikke altid at sandheden er det "rigtige" at sige.

Jeg håber jeres plan lykkes! Mvh. Lange.

fundiver199
Indlæg: 15458
Tilmeldt: 15.07.2008 15:58:34

Re: processuelt ophold for børn

Indlæg af fundiver199 » 01.04.2012 12:56:11

Nej man skal selvfølgelig aldrig nogensinde sige, at man har tænkt sig at anvende et visumbesøg til at søge om opholdstilladelse. Og så er det fuldstændig ligegyldigt, om ansøgeren er en voksen eller et barn.

I princippet er det altså stadig en "undtagelse", at man kan få lov til at aflevere en ansøgning om opholdstilladelse i Danmark og vente på processuelt ophold, medens den behandles. Så det er klart, at hvis man fortæller en ambassade, at det er det, man har tænkt sig, så har ambassaden både ret og pligt til at vejlede en om, at man skal søge om opholdstilladelse og ikke om visum.

Og måske skulle folk også til at vænne sig til at gøre det i lidt højere grad. For selvom det da er rart at være sammen, så er et langvarigt "processuelt ophold" altså også noget af en belastning for et parforhold samt en alt i alt rigtig skidt start på et nyt liv i et nyt land. Det er da meget bedre, at opholdstilladelsen er på plads, når man ankommer, så man ikke skal sidde og vente i månedsvis med usikkerhed omkring svaret og uden rettigheder i det danske samfund af nogen som helst karakter.

H_Larsen
Indlæg: 233
Tilmeldt: 18.03.2012 19:28:54

Re: processuelt ophold for børn

Indlæg af H_Larsen » 01.04.2012 16:56:13

Hej Alle Sammen

Jeg takker mange gange for jeres svar og jeg er blevet en del kolgere

Hilsen Larsen

Besvar