Lovforslag om nye familiesammenføringsregler

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

KarinaogVladimir
Indlæg: 21
Tilmeldt: 10.01.2012 16:30:09

Re: Lovforslag om nye familiesammenføringsregler

Indlæg af KarinaogVladimir » 08.05.2012 09:11:56

kan en eller anden behjælpelig sjæl forklare mig om vi kan få sikker afklaring på datoen hvor loven er gældende fra idag så? :?: ligger det fast efter tredje behandling, eller hvordan..

det der med anden behandling og ændringsforslag: lovforslaget er altså stadig i sin oprindelige form uden ændringer?

vi er så spændte på resultatet, kan slet ikke vente heller....

soreng
Indlæg: 1474
Tilmeldt: 27.07.2011 09:17:17

Re: Lovforslag om nye familiesammenføringsregler

Indlæg af soreng » 08.05.2012 09:27:53

Du kan læse om den politiske process her.
http://www.ft.dk/Folketinget/Arbejde_og ... vning.aspx

Som du kan læse, så er 3. behandlingen den behandling hvor et forslag endelig vedtages eller om det forkastes. Så det ved du forhåbentlig engang i eftermiddag. :-)

KarinaogVladimir
Indlæg: 21
Tilmeldt: 10.01.2012 16:30:09

Re: Lovforslag om nye familiesammenføringsregler

Indlæg af KarinaogVladimir » 08.05.2012 11:22:38

takker for det, så sidder vi på hænderne lidt endnu for ikke at række dem i vejret for tidligt..
:mrgreen:

H_Larsen
Indlæg: 233
Tilmeldt: 18.03.2012 19:28:54

Re: Lovforslag om nye familiesammenføringsregler

Indlæg af H_Larsen » 08.05.2012 12:13:20

Så er det vedtaget

For 62
imod 46
hverken for eller imod 0

HURRA HURRA :D :D :D :D

KarinaogVladimir
Indlæg: 21
Tilmeldt: 10.01.2012 16:30:09

Re: Lovforslag om nye familiesammenføringsregler

Indlæg af KarinaogVladimir » 08.05.2012 12:51:34

fra datoen 15 maj ????? :?: :mrgreen:

H_Larsen
Indlæg: 233
Tilmeldt: 18.03.2012 19:28:54

Re: Lovforslag om nye familiesammenføringsregler

Indlæg af H_Larsen » 08.05.2012 13:15:30

Kære Karina og Vladimir

se dette link på Nyidanmark

http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Nyheder/ ... foring.htm

Håber det giver svar på jeres spørgsmål :D :D

KarinaogVladimir
Indlæg: 21
Tilmeldt: 10.01.2012 16:30:09

Re: Lovforslag om nye familiesammenføringsregler

Indlæg af KarinaogVladimir » 08.05.2012 13:22:02

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: hænderne i vejret stort HURRAAAA


Elban
Indlæg: 18
Tilmeldt: 03.01.2012 10:18:15

Re: Lovforslag om nye familiesammenføringsregler

Indlæg af Elban » 09.05.2012 09:40:49

Det var jo en dejlig nyhed at reglerne endelig er ændret og fra 15. maj. Desværre knap så heldigt for os. Vi afleverede ansøgning 1.marts og de skyndte sig at få den færdigbehandlet inden dette, så præcis i går var vi inde og fik afslag, udelukkende på manglende point :(
Vi har flere gange ringet ind til US og bedt om at få den behandlet efter nye regler, men fik svaret at de ikke kunne gøre noget før lovforslaget var vedtaget - hænger jo ikke sammen med info på justitsministeriets hjemmeside så det var en stor skuffelse.
Så vi må køre en klagesag og håbe den bliver behandlet igen efter de nye regler.

Men ellers god nyhed jo - held og lykke til alle som ansøger, håber det bliver nemmere nu at være sammen med sin familie.

FinnDK
Indlæg: 72
Tilmeldt: 04.05.2011 12:50:01

Re: Lovforslag om nye familiesammenføringsregler

Indlæg af FinnDK » 09.05.2012 09:46:42

kopi af indlæg Helate: (udlst. er fejl på den ) klag over afgørelsen....
Min henvendelse til Johannes Schmitd Nielsen resulterede i at hun stillede et spørgsmål til JM om bero-stillelse og JM har nu svaret - med et dejligt positivt svar:

"En udlænding, der har søgt om opholdstilladelse efter de nugældende regler om ægtefællesammenføring, men ikke ønsker at få sagen afgjort efter
de gældende regler, kan meddele dette til Udlændingestyrelsen. Ansøgningen vil herefter blive opfattet som en ansøgning efter de nye regler. "

Min henvendelse til Johannes Schmitd Nielsen resulterede i at hun stillede et spørgsmål til JM om bero-stillelse og JM har nu svaret - med et dejligt positivt svar:

"En udlænding, der har søgt om opholdstilladelse efter de nugældende regler om ægtefællesammenføring, men ikke ønsker at få sagen afgjort efter
de gældende regler, kan meddele dette til Udlændingestyrelsen. Ansøgningen vil herefter blive opfattet som en ansøgning efter de nye regler. "

http://www.ft.dk/samling/20111/lovforsl ... /index.htm

Derfor har jeg - og jeg vil opfordre andre der ønsker dette til at gøre det samme - idag skrevet til US og (igen) gjort dem opmærksom på at vores ansøgning skal behandles efter de nye regler. Jeg har selvfølgelig som en service til US vedhæftet linket, hvis informationen endnu ikke er nået fra justitsministeriet til US
Derfor har jeg - og jeg vil opfordre andre der ønsker dette til at gøre det samme - idag skrevet til US og (igen) gjort dem opmærksom på at vores ansøgning skal behandles efter de nye regler. Jeg har selvfølgelig som en service til US vedhæftet linket, hvis informationen endnu ikke er nået fra justitsministeriet til US

soreng
Indlæg: 1474
Tilmeldt: 27.07.2011 09:17:17

Re: Lovforslag om nye familiesammenføringsregler

Indlæg af soreng » 09.05.2012 10:05:39

FinnDK...Det kan du også fint...Lovforslaget er jo godkendt nu.

Problemet som Elban røg ind i, er at US færdigbehandlede ansøgningen før end at forslaget overhovedet blev godkendt, og ingen derfor principielt vidste om de nye regler nogensinde ville blive godkendt. Den situation er en helt andet end at bede om udsættelse efter nogle regler de er godkendt af folketinget.

Og Elban: Selv om det måske kan virke sådan, så tror jeg altså ikke at US har skyndt sig at få behandlet jeres sag færdig så de kunne give jer et afslag...US er principielt ligeglade med om der bliver givet accept eller afslag på en ansøgning. De forvalter den lovgivning som de er sat til at forvalte på det tidspunkt. I røg nok mere ind i den situation at der nok de sidste par måneder er indgivet forholdsvis få ansøgninger om FS, da folk har prøvet at vente på at de nye regler skulle træde i kraft. Det har så gjort at jeres ansøgning kunne færdigbehandles hurtigere end for bare et ½ år siden.

At de personer som man så oftest kommer til at snakke med i telefon og dem der sidder bagved skrankerne, så ofte gerne vil lyde som om at de har en enorm magt, er desværre nok mere et udtryk for at de mangler selvtillid, eller ikke bryder sig om deres arbejde. :lol:

FinnDK
Indlæg: 72
Tilmeldt: 04.05.2011 12:50:01

Re: Lovforslag om nye familiesammenføringsregler

Indlæg af FinnDK » 09.05.2012 10:09:34

soreng skrev:FinnDK...Det kan du også fint...Lovforslaget er jo godkendt nu.

Problemet som Elban røg ind i, er at US færdigbehandlede ansøgningen før end at forslaget overhovedet blev godkendt, og ingen derfor principielt vidste om de nye regler nogensinde ville blive godkendt. Den situation er en helt andet end at bede om udsættelse efter nogle regler de er godkendt af folketinget.

Og Elban: Selv om det måske kan virke sådan, så tror jeg altså ikke at US har skyndt sig at få behandlet jeres sag færdig så de kunne give jer et afslag...US er principielt ligeglade med om der bliver givet accept eller afslag på en ansøgning. De forvalter den lovgivning som de er sat til at forvalte på det tidspunkt. I røg nok mere ind i den situation at der nok de sidste par måneder er indgivet forholdsvis få ansøgninger om FS, da folk har prøvet at vente på at de nye regler skulle træde i kraft. Det har så gjort at jeres ansøgning kunne færdigbehandles hurtigere end for bare et ½ år siden.

At de personer som man så oftest kommer til at snakke med i telefon og dem der sidder bagved skrankerne, så ofte gerne vil lyde som om at de har en enorm magt, er desværre nok mere et udtryk for at de mangler selvtillid, eller ikke bryder sig om deres arbejde. :lol:
ps. gammel indlæg fra Helate, før lovforslaget ar godkendt !!!

soreng
Indlæg: 1474
Tilmeldt: 27.07.2011 09:17:17

Re: Lovforslag om nye familiesammenføringsregler

Indlæg af soreng » 09.05.2012 10:16:04

Hvis du læser hvad der står i spørgsmålet, og dermed hvad der bliver svaret på så er det følgende.
"”Vil Udlændingestyrelsen, hvis ansøgeren ønsker det, stille enverserende sag om familiesammenføring i bero, så den færdig-behandles efter de nye regler, når dette lovforslag træder i kraft– parallelt med den berostillelse, der er sket i anledning af dekommende regler om familiesammenføring for børn (L 150)?”"

Man kan altså først tale om "de nye regler" når de er blevet godkendt at folketinget. Det der bliver svaret på er om at hvis man har en verserende sag om familieesammenføring efter de gamle regler, kan man bede om at få den sag sat i bero. Elban's sag blev afgjort før end at de nye regler blev godkendt, så der var på det tidspunkt ikke nogle nye regler at sætte sagen i bero til.

Kim P. Nyberg
Indlæg: 2962
Tilmeldt: 02.02.2009 11:41:42
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Lovforslag om nye familiesammenføringsregler

Indlæg af Kim P. Nyberg » 10.05.2012 08:47:50

Astrid Fischer fra "Orientering" på P1, har undersøgt hvor meget de nye lempelser reelt har flyttet sig i forhold til før.

http://www.dr.dk/P1/orientering/indslag ... _1_1_1.htm
Seniorrådgiver i Ægteskab Uden Grænser

caejcer
Indlæg: 2
Tilmeldt: 17.04.2012 19:51:28

Re: Lovforslag om nye familiesammenføringsregler

Indlæg af caejcer » 11.05.2012 21:16:44

hej

jeg og min kone skal til at søge om familiesammenføring og jeg har
et lille spørgsmål . der er noget med at kommunen skal skrive under på at
jeg ikke har fået hjælp fra det offentlige de sidste 3 år , men hvor er det
de skal gøre det ?? er det en bestemt blanket de skal gøre det på ??

mvh Caejcer

Besvar