nogen med særbarn sager.

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

ayuun
Indlæg: 13
Tilmeldt: 24.08.2011 17:58:03

Re: nogen med særbarn sager.

Indlæg af ayuun » 29.10.2011 14:32:13

søren .Tillykke med det :D
Med venlig hilsen

soreng
Indlæg: 1474
Tilmeldt: 27.07.2011 09:17:17

Re: nogen med særbarn sager.

Indlæg af soreng » 07.11.2011 10:34:50

Og fredag kom så hendes opholdskort med posten...Når først US får fingeren ud, så kan de åbenbart godt være uhyre effektive. :lol:
Ringede og rykkede US torsdag den 27. oktober.
Modtog brev om godkendelse af familiesammenføring den 28. oktober.
Min kone modtog hendes opholdeskort den 4. november.

Så et lille point til US for den effektivitet....Det er så bare super ærgeligt at alt dette er foregået en måned senere end de oprindeligt skrev det ville, og at det krævede x antal telefonopkald før de besluttede sig for at være effektive.

Og nej, jeg køber ikke at hvis vi ikke havde ringet ville brevet om godkendelsen have været røget ud samme dag alligevel. Vi var blevet glemt i en bunke papirer, men det vil man aldrig kunne få US til at indrømme.

hannachi7
Indlæg: 40
Tilmeldt: 13.02.2009 19:55:19

Re: nogen med særbarn sager.

Indlæg af hannachi7 » 07.11.2011 11:51:26

ayuun skrev:Hjælp:

Min mand, som er oprindeligt fra somalia, har Italiensk opholdstilladelse med baggrund som asyl. Han er uddannet i Italien som murer, og jeg er dansk statsborger. Jeg holder barsel nu, men har i de seneste 8 år været selvforsørgende, og ingen støtte fået. Vi er gift og har 1 fælles barn på 6 måneder og ved siden af 2 særbørn. Min mand er 35 og jeg er 36 år.
Vi har d. 29 juni 2011 modtaget et brev om vores ansøgning for familiesammenføring. Hvor der står at vi mangler disse 2 oplysninger.
• Den vedlagte samlivserklæring underskrevet af dig og din ægtefælle
• Det vedlagte stamkort underskrevet af dig med sort pen/tusch i den røde ramme og påsat et pasfotos.

Og disse 2 oplysninger skulle gerne være i orden.
Ved siden af har vi også modtaget et brev med oplysninger om noget tilbagebetaling af gebyr, i samme brev. På brevet stod der at vi har særbørn selvstændig tilknytning til Danmark. Vi har modtaget gebyr pengene på vores konto efter en uge, og siden da har vi ikke hørt fra dem om vores sag. Vi har heller ikke fået at vide, hvor lang tid det ville tage at behandle sagen.
Jeg håber at nogen i samme situation som om, kan hjælpe os videre.


Hej ayuun
må jeg spørg .
hvordan kan din mand arbejde i dk med en italiensk opholdstilladelser. Jeg fik at ved at min kone må ikke bruge hendes italiensk opholdstilladelser i dk.

soreng
Indlæg: 1474
Tilmeldt: 27.07.2011 09:17:17

Re: nogen med særbarn sager.

Indlæg af soreng » 07.11.2011 11:59:25

hannachi7 skrev:
ayuun skrev:Hjælp:

Min mand, som er oprindeligt fra somalia, har Italiensk opholdstilladelse med baggrund som asyl. Han er uddannet i Italien som murer, og jeg er dansk statsborger. Jeg holder barsel nu, men har i de seneste 8 år været selvforsørgende, og ingen støtte fået. Vi er gift og har 1 fælles barn på 6 måneder og ved siden af 2 særbørn. Min mand er 35 og jeg er 36 år.
Vi har d. 29 juni 2011 modtaget et brev om vores ansøgning for familiesammenføring. Hvor der står at vi mangler disse 2 oplysninger.
• Den vedlagte samlivserklæring underskrevet af dig og din ægtefælle
• Det vedlagte stamkort underskrevet af dig med sort pen/tusch i den røde ramme og påsat et pasfotos.

Og disse 2 oplysninger skulle gerne være i orden.
Ved siden af har vi også modtaget et brev med oplysninger om noget tilbagebetaling af gebyr, i samme brev. På brevet stod der at vi har særbørn selvstændig tilknytning til Danmark. Vi har modtaget gebyr pengene på vores konto efter en uge, og siden da har vi ikke hørt fra dem om vores sag. Vi har heller ikke fået at vide, hvor lang tid det ville tage at behandle sagen.
Jeg håber at nogen i samme situation som om, kan hjælpe os videre.


Hej ayuun
må jeg spørg .
hvordan kan din mand arbejde i dk med en italiensk opholdstilladelser. Jeg fik at ved at min kone må ikke bruge hendes italiensk opholdstilladelser i dk.
Jeg syntes ikke at jeg kan se at Ayunn har skrevet at hendes mand har arbejdet i danmark på en italiensk opholdstilladelse. Han er bare uddannet murer i Italien, men det bliver ikke skrevet at han har arbejdet i Danmark på hans Italienske opholdstilladelse, så vidt jeg kan se.

Du du har ret i a det må man ikke.

hannachi7
Indlæg: 40
Tilmeldt: 13.02.2009 19:55:19

Re: nogen med særbarn sager.

Indlæg af hannachi7 » 07.11.2011 12:05:19

Her men hun siger "HUN"
#####Fredags lå der en kuvert fra US med, at de behandlede sagen og at min kone har fået processuelt ophold under behandlingen som de forventer vil være fædigbehandlet inde 29. september.
Det er i den grad standardbrevet der er blevet afsendt, da min kone allerede har arbejds visum for et år af gangen og har haft det i mange år, så hun har ikke noget behov for at få processuelt ophold. :roll: Vores primære grund til at søge FS er så hun ikke er afhængig af et bestemt job for at være i landet, og så hun kan søge lige de jobs hun har lyst til (hun er ikke glad for sit nuværende job, og holder kun fast i det pga at det er det der ligger til grund for hendes visa.#####

soreng
Indlæg: 1474
Tilmeldt: 27.07.2011 09:17:17

Re: nogen med særbarn sager.

Indlæg af soreng » 07.11.2011 12:09:13

hannachi7 skrev:Her men hun siger "HUN"
#####Fredags lå der en kuvert fra US med, at de behandlede sagen og at min kone har fået processuelt ophold under behandlingen som de forventer vil være fædigbehandlet inde 29. september.
Det er i den grad standardbrevet der er blevet afsendt, da min kone allerede har arbejds visum for et år af gangen og har haft det i mange år, så hun har ikke noget behov for at få processuelt ophold. :roll: Vores primære grund til at søge FS er så hun ikke er afhængig af et bestemt job for at være i landet, og så hun kan søge lige de jobs hun har lyst til (hun er ikke glad for sit nuværende job, og holder kun fast i det pga at det er det der ligger til grund for hendes visa.#####
"Hun" siger "ham"..."Jeg" siger "hun" når jeg skriver om min kone, og den tekst du har copy/pastet er skrevet af MIG, om min KONES arbejdstilladelse. :wink:

hannachi7
Indlæg: 40
Tilmeldt: 13.02.2009 19:55:19

Re: nogen med særbarn sager.

Indlæg af hannachi7 » 07.11.2011 12:14:38

ok :( jeg var lidt glade at det er en lille løsning til min situation . min kone er gravid og hun har miste hendes arbejde i Italien . og har ikke nogen det kan hjælpe hende i fødsels . jeg tænkt om hun være her og fød vores barn jeg klare til at betaler for privat klinik . om jeg kan få mit bebe registrer i dansk folk registre under mit navn og vi venter med at få styre på us

soreng
Indlæg: 1474
Tilmeldt: 27.07.2011 09:17:17

Re: nogen med særbarn sager.

Indlæg af soreng » 07.11.2011 12:22:27

hannachi7 skrev:ok :( jeg var lidt glade at det er en lille løsning til min situation . min kone er gravid og hun har miste hendes arbejde i Italien . og har ikke nogen det kan hjælpe hende i fødsels . jeg tænkt om hun være her og fød vores barn jeg klare til at betaler for privat klinik . om jeg kan få mit bebe registrer i dansk folk registre under mit navn og vi venter med at få styre på us
Ja jeg kunne godt fornemme at du havde fået byttet rundt på posterne. :wink:

Hvis din kone har opholdstilladelse i Italien, så skulle der vel ikke være noget i vejen for at hun udnytter retten til at rejse og opholde sig i Schengen lande i 3 måneder af gangen. Så er det jo bare at få det timet så hun føder mens hun er i Danmark, eller overser jeg noget?

hannachi7
Indlæg: 40
Tilmeldt: 13.02.2009 19:55:19

Re: nogen med særbarn sager.

Indlæg af hannachi7 » 07.11.2011 13:47:08

hvad med barn kan han få cpr nummer so selvom mor har ikke cpr .
kan hun bruge en dansk sygehus eller skal jeg betaler for en privat klinik

soreng
Indlæg: 1474
Tilmeldt: 27.07.2011 09:17:17

Re: nogen med særbarn sager.

Indlæg af soreng » 07.11.2011 14:00:04

hannachi7 skrev:hvad med barn kan han få cpr nummer so selvom mor har ikke cpr .
kan hun bruge en dansk sygehus eller skal jeg betaler for en privat klinik
Som jeg husker information om dig, så er du i Danmark på en permanent opholdstilladelse ikke? Så hverken barnets mor eller far er danske statsborgere ikke sandt?
Hvis hverken barnets far (dig) eller barnets mor er dansk statsborger, så bliver barnet det heller ikke bare ved at blive født i Danmark. Danmark tildeler ikke statsborgerskab efter jord princippet (hvor man bliver dansk statsborger alene hvis man er født i landet).

Hun skal nok tegne en rejseforsikring før hun rejser fra Italien. Jeg kan så godt forestille mig at det bliver svært at finde et forsikringsselskab der vil forsikre hende når hendes rejsetidspunkt gør at hun vil føde i udlandet.
Et dansk sygehus vil ikke afvise en kvinder der er i fødsel, men de giver dig så også bare en regning du kan betale bagefter, hvis din kone ikke har en forsikring med.

Vil det ikke være meget lettere at du tager til Italien og er med din kone når hun føder barnet dernede, end at betale i dyre domme for at få barnet født på et dansk hospital?

hannachi7
Indlæg: 40
Tilmeldt: 13.02.2009 19:55:19

Re: nogen med særbarn sager.

Indlæg af hannachi7 » 07.11.2011 14:05:27

tak for svar . men jeg forventer ikke at barne bliver dansk statsborger men bare at han kan få cpr nummer og en midlertid opholdtiladleser

soreng
Indlæg: 1474
Tilmeldt: 27.07.2011 09:17:17

Re: nogen med særbarn sager.

Indlæg af soreng » 07.11.2011 14:11:22

Barnet får, så vidt jeg ved, ikke nogle særlige rettigheder eller fordele ved at blive født i Danmark i stedet for at blive født i Italien.

fundiver199
Indlæg: 15458
Tilmeldt: 15.07.2008 15:58:34

Re: nogen med særbarn sager.

Indlæg af fundiver199 » 07.11.2011 15:10:15

@hannachi7

Jeg er efterhånden meget forvirret over jeres situation, da jeg synes, at de ting, du skriver, stritter i alle mulige retninger. Så kunne du ikke helt fra grunden af forklare følgende:

1) Hvor er din kone lige nu?
2) Hvor længe har hun været i Danmark, hvis hun er her?
3) Hvis hun er i Danmark, hvilket grundlag er hun her da på?
4) Du taler om "opholdstilladelse for et år ad gangen". Er det i Italien eller Danmark?
5) Er det korrekt forstået, at I har søgt om FS, og at hun har fået processuelt ophold?

Besvar