Dispentation

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
anjabekker
Indlæg: 22
Tilmeldt: 26.04.2011 21:15:05

Dispentation

Indlæg af anjabekker » 05.05.2011 21:40:44

Hej herinde
Alle først super god side i kan regne med mmin støtte

Jeg vil egentlig bare høre nogles mening om mine chancer for at få dispentation ved FS

Min situation er denne
Jeg har fælles forældre myndighed med min ex mand over 2 børn på 12 og 13 år.
Deres samvær med faren er begrænset til når han har overskud og er rask nok... han lider af skelrose men bor stadig i egen bolig...
Derudover har jeg fuld forældremyndig over min lillebror på 15 da hans forældre er døde.. Han er i døgpleje da han har haft en traumatisk opvækst.. Min lillebror på 30 og jeg har den lille en weekend i måned hver og så har jeg ham i ferier..

Som jeg forstår det kan man få dispentation hvis man har sær børn der er i en vis alder og hvis samvær ikke kan gennemføres på et visa..
Det mener jeg jo ikke det kan da faren er syg og lillebror i døgnpleje

Hvordan vurderer i mine chancer for at få dispentation da jeg bestemt ikke har lyst til at flytte til sverige/tyskland llige metop pga de små og deres skole
På forhånd tak

fundiver199
Indlæg: 15458
Tilmeldt: 15.07.2008 15:58:34

Re: Dispentation

Indlæg af fundiver199 » 06.05.2011 07:42:44

Jamen de er da umiddelbart ganske gode. Både fordi børnene har et vist samvær med deres far, men også fordi de har en alder, hvor det i sig selv ville være urimeligt at henvise dem til at følge med dig til whatever land din nye ægtefælle nu end kommer fra.

Små børn siger man er "tilpasningsdygtige", men det gælder ikke for en 12-årig, for hvem det er et voldsomt indgreb at blive taget ud af en dansk folkeskole og overflyttet til en folkeskole i f.eks. Guinea-Bissau eller Afghanistan.

Besvar