Lidt blandet info søges...

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Trinewdk

Lidt blandet info søges...

Indlæg af Trinewdk » 11.12.2010 04:02:25

Godmorgen...
Er der nogen der vil prøve på "dansk og i pap" og forklare lidt om FS-regler i det nye år. Jeg rejser i løbet af feb-marts til min kæreste i Tunesien efter 6 år som kærester og gifter mig. Tager hjem efter ferien, skal han så efterfølgende søge om visum eller FS for at komme herop ? Skal jeg stille bankgaranti når vi er gift hvis vi søger visum først ?
Har læst at hvis vi søger FS, så skal vi stille en bankgaranti på ca. 100.000 kr ? Og hvor længe skal den vare ???
Hvad af andre udgifter vil der medfølge ?
Jeg har særbørn på under 12 år, som har samvær med deres far her i DK ( Vi er danske statsborgere) Er man stadig fritaget for div. krav i følge de nye regler ??
Jeg tror jeg har forstået det sådan, at hvis vi søger FS fra starten, mens han er i Tunesien, så kan han forholdsvis komme hurtig herop og tage danskprøven ? (Det skal lige siges, han har fået visum til julebesøg, rejser hjem omkring den 20 jan.2011)
Jeg takker endnu engang for alle de engageret menneker herpå site´et som stiller deres tid og erfaring til rådighed :wink:

Nu skal vi snart holde en dansk jul sammen igen. med steg og dog.... hehehehe
(Den første jul min kæreste oplevede i Dk, var ved at slå ham ud...Min fader som kan lidt skoleengelsk, var tydeligt stolt af sin juleand, som var tilberedt udenfor i grillen, og skulle forklare om aftenens traditionelle retter.. Da han kom til "anden" blev duck til dog! Synes pludselig der var en ved bordet, som fik en anden farve i ansigtet. Og da jeg rejste mig for at hente noget, røg han op af stolen og løb lige efter mig. Ligebleg sagde han; Jeg har aldrig spist dog.... )
Det er en historie vi griner af hver juleaften............

Juma
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: Lidt blandet info søges...

Indlæg af Juma » 12.12.2010 13:17:33

Det er ikke muligt at lave en sikker rådgivning, da der nok er et flertal for de nye stramninger, men lovforslaget er slet ikke fremsat endnu.

Til gengæld skal du temmelig sikkert ikke stille bankgaranti og være selvforsørgende, mv, hvis du har særbørn.

Men jeg må tilstå, lige nu og her, har jeg ikke overblikket over, hvor mange af betingelserne man får dispensation for, ved særbørn.

Marky_DK

Re: Lidt blandet info søges...

Indlæg af Marky_DK » 12.12.2010 15:33:23

Hej der.

Jeg har netop fået famile sammenføring efter de danske regler og fik dispensation grundet særbarn.'
Der kan gives dispensation for alle både nye og gamle regler også de ny indførte gebyrer.
Dog skal man som jeg har forstået det, til prøven som blev indført tidligere i år.

MVH
Thomas

Besvar