Særbarn med problematisk ex.

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Marky_DK
Indlæg: 15
Tilmeldt: 21.09.2010 09:56:56

Særbarn med problematisk ex.

Indlæg af Marky_DK » 21.09.2010 14:02:35

Hej alle sammen.

Så har min kæreste og jeg taget springet: vi er blevet gift (D. 15/9-2010) og har idag (D. 21/9-2010) søgt om familie sammenføring hos US.

Har læst en del på dette forum og andre stedet (ny i danmark mv) om reglerne om særbarn da jeg ved at dette kan hjælpe mig til at få lov til at blive sammen med min kone her i landet, da jeg ikke lige har adgang til ca. 60000.- til sikkerhed for min kone, da min økonomi er lidt stram. Men, jeg ved at jeg opfylder de andre krav som jeg har kunne finde: bolig, ingen sociale ydelser i 3 år, min indtægt, vi er begge over 28 (tilknytnings kravet)

Min eneste frygt er at min ex muligvis vil prøve på at stikke en kæp i hjulet på min sag hos US ved enten at lyve over for US eller ikke sige en lyd til dem i forbindelse med at vi har vores søn på skift 7 dage af gangen.
Er der nogen af jer som har nogle tips til hvad jeg kan gøre for at imødegå dette.
Skal jeg lave en dagbog med billeder eller ???

MVH og PFT
Thomas

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Særbarn med problematisk ex.

Indlæg af mh1 » 21.09.2010 14:56:42

Er det en frivillig indgået aftale, udenom statsforvaltning (tidl. statsamtet)? Ellers vil der vel være noget skriftligt om den, som du kan bede om kopi af.

Ellers er der vel nogen omkring jeres barn, som ved, hvordan det forholder sig, afhængig af barnets alder vuggestue, børnehave, fritidsordning + skole, og dem vil du så i værste fald kunne indhente en bekræftelse hos.
mh
Rådgiver for ÆUG

Marky_DK
Indlæg: 15
Tilmeldt: 21.09.2010 09:56:56

Re: Særbarn med problematisk ex.

Indlæg af Marky_DK » 21.09.2010 15:26:13

Vores aftale er indgået mundligt indbyrdes, uden om statsamtet.
Men jeg vil inddrage hans skole og fritidshjem, og få et skriv fra dem.

Besvar