Pas fornyelse, snart 2 gang søgning af fs

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
smukkemolly51
Indlæg: 199
Tilmeldt: 26.08.2007 09:29:16

Pas fornyelse, snart 2 gang søgning af fs

Indlæg af smukkemolly51 » 03.07.2010 04:36:06

godmorgen til jer alle

kan simpelthen ikke finde det jeg lige skulle have postet, så enten er jeg blind, ellers så er det væk, så prøver igen :)

Er der nogen af jer, hvor jeres mand/kone allerede er her på fs som har prøvet at lave et nyt pas til dem ?

vi står snart og skal søge fs for anden gang og mit mands pas er ikke gyldig til et halv år efter de 2 år. >Regner med samme regel her er gældende som første gang vi søgte..

Så vi står og skal på ambasaden. Er der nogen der ved hvor længe det tager, at få et nt pas? min mand ringede til hans ambasade der fortalte det tog et par dage, men synes bare det lyder af lidt... ??

god dag til jer alle, glæder mig til at høre fra jer, så jeg kan få lidt ro i sindet :)

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Pas fornyelse, snart 2 gang søgning af fs

Indlæg af mh1 » 03.07.2010 06:10:16

Det afhænger nok ret meget af, hvilket land man er fra og hvornår på året man søger - lige nu er der sikkert pres på, ligesom hos de danske pasmyndigheder, men fx i november er der mere stille.

For Tyrkiets vedkommende har jeg hørt, at alle pas nu skal udstedes centralt fra Ankara, fordi de skal laves maskinlæsbare og det kun kan klares der. Derfor skal også pas som søges på konsulaterne hentes derfra, og det tager nok mere end et par dage med forsendelse til og fra Ankara. Til gengæld er prisen halveret.
mh
Rådgiver for ÆUG

smukkemolly51
Indlæg: 199
Tilmeldt: 26.08.2007 09:29:16

Re: Pas fornyelse, snart 2 gang søgning af fs

Indlæg af smukkemolly51 » 03.07.2010 07:33:10

hej igen

det er den algeriet ambasade. vi er så "heldig" at der er en i hellerup. så vi skal ikke til noget andet land :)

Betoncirkeline
Indlæg: 189
Tilmeldt: 30.08.2009 22:20:48

Re: Pas fornyelse, snart 2 gang søgning af fs

Indlæg af Betoncirkeline » 04.07.2010 01:21:15

Hejsa.

Jeg kan også kun tilføje erfaringer fra den tyrkiske ambassade. Men trods de nye regler fik min mand et nyt pas d. 4. juni, Han var til møde og fik det med det samme. Så tror i kan få det ret hurtigt. Men jeg ved. at man skal bestille tid på den tyrkiske ambassade og der var lidt ventetid, så jeg vil foreslå at i ringer og snakker med dem.
Held og lykke med det:-)

Mvh.
BC

smukkemolly51
Indlæg: 199
Tilmeldt: 26.08.2007 09:29:16

Re: Pas fornyelse, snart 2 gang søgning af fs

Indlæg af smukkemolly51 » 09.07.2010 22:53:11

nå jeg troede egentlig bare at vi kunne dukke op. ikke at vi skulle ha en tid..

Min mand skal da helt sikkert have ringet til dem igen, da det allerede er om en uges tid vi kan begynde at søge igen... puhaaa :roll: :oops:

Besvar