2 breve på 2 dage...

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Hermes2005
Indlæg: 29
Tilmeldt: 05.02.2010 11:27:42

2 breve på 2 dage...

Indlæg af Hermes2005 » 24.06.2010 11:58:34

her en lille historie om hvorledes vores sag har kørt indtil videre. Jeg er forbavset over hvor hurtigt tingene har kørt indtil videre.

her i foråret sad jeg i mange timer og læste på nettet i blandet regler og paragraffer, samt især dette forum. Det har været en helt vild god hjælp og dejligt at så mange mennesker herinde med forstand på netop dette område gider hjælpe. tak for det.

Vi blev så gift i foråret og d. 17 maj afleverede vi vores ansøgning om familiesammenførelse på politistationen.

Igår d. 23 juni kom der så brev om at den var modtaget og at vi var kommet i 3 måneder bunken

Idag d. 24 juni kom der så bev om at vi skal still sikkerhed og min kone ser ud til at opfylde alle krav. så det er bare super fedt. Nu skal jeg bare i banken næste uge og have ordnet papirerne. Det er en mindre sag da jeg allerede har haft snakket med banken og de ved min sag er på vej. Desuden har jeg været så ekstremt heldig at have en familie som har lånt mig pengene til sikkerhedsstillese (og kommer ikke engang fra en rig familie eller noget). så skylder dem en stor tak.

Vi har virkelig haft mange bekymringer om vi gjorde det hele korrekt og jeg tør personligt slet ikke tænke på hvor mange timer jeg har sat og læst på nettet osv. Men jeg er samtidig meget overrasket over hvor hurtigt udlændinge service har arbejdet i denne sag.


nu bliver det bare fedt lige at få de sidste ting på plads

Betoncirkeline
Indlæg: 189
Tilmeldt: 30.08.2009 22:20:48

Re: 2 breve på 2 dage...

Indlæg af Betoncirkeline » 24.06.2010 13:24:07

Hejsa.

Nej hvor er det bare vildt det er gået så hurtigt, virkeligt meget tillykke med det:-)
Jeg håber det kommer til at gå jer rigtigt godt. Og du har ret - det her forum hjælper vitterligt meget:-)

Hermes2005
Indlæg: 29
Tilmeldt: 05.02.2010 11:27:42

Re: 2 breve på 2 dage...

Indlæg af Hermes2005 » 06.07.2010 08:42:50

idag er der kommet et sidste brev og nu har vi fået vores endelig ja. Det er bare gået super stærkt fra ansøgning blev indgivet 17. maj til endelig brev om at visa sticker ligger til afhentning hos politi d. 6 juli.

dotGusten
Indlæg: 539
Tilmeldt: 24.01.2008 14:33:12
Geografisk sted: Abidjan, Côte d'Ivoire
Kontakt:

Re: 2 breve på 2 dage...

Indlæg af dotGusten » 09.07.2010 09:05:43

Det lyder jo rigtigt dejlig for jer. Så er det bare med at komme ned til Politiet og få hentet klistermærket, få meldt flytning hos folkeregisteret, bestilt sygesikring osv.

Og så må konen se at få afsluttet det job hun har, så i kan opholde jer sammen i Danmark. Det er jo det, der er grundlaget for opholdstilladelsen.

Men lad der nu ikke gå for lang tid, for kommunen indkalder din kone til en integrationssamtale for at indgå en kontrakt. Så der er hun jo nok nødt til at være i Danmark.

DM77
Indlæg: 11
Tilmeldt: 10.12.2009 17:56:25

Re: 2 breve på 2 dage...

Indlæg af DM77 » 09.07.2010 13:25:06

Jeg ønsker dig og din kone det største tillykke! Jeg er selv i samme situation som dig, så jeg, ved hvad I har været igennem rent følelsesmæssigt.

For mit eget vedkommende afleverede min kone sin del af ansøgningen på den danske ambassade i hendes hjemland den 29. april, og en uge senere, den 6. maj, afleverede jeg min del hos politiet.

Desværre har vi her, ni uger efter, jeg afleverede vores del endnu ikke hørt fra udlændingeservice. Din historie er dog med til at give mig troen på, at vi snart gør det...

Endnu en gang stort TILLYKKE!

Besvar