please kan nogen hjælpe mig!

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Mariakazmi
Indlæg: 57
Tilmeldt: 08.10.2009 21:17:18

please kan nogen hjælpe mig!

Indlæg af Mariakazmi » 01.02.2010 18:11:48

hej Mig og min mand har søgt om FS ham i pakistan den 15 januar 2010
og mig i dk 25 januar 2010.
vi afventer svar har hørt at de vil sende mig kvittering lige så snart de har svar til mig.
Men nu er jeg lidt i tvivl min mand ringede til mig idag og fortalte at han blev ringet op af den danske ambassade i pakistan de har bedt ham om at komme den 8 februar til et interview de har bedt ham om at tage sit pas samt id kort med.
Nu vil jeg meget gerne vide hvad er det for et interview ???
og skal alle som søger fs gå gennem sådan et interview ?
vi opfylder alle de krav som der står på ny i dk.
Så kan nogen hjælpe mig med at fortælle mig er det noget jeg skal være nervøs for ?
Hilsen Maria

fundiver199
Indlæg: 15458
Tilmeldt: 15.07.2008 15:58:34

Re: please kan nogen hjælpe mig!

Indlæg af fundiver199 » 01.02.2010 18:25:09

Jeg har ikke personlige erfaringer med dette, men jeg vil gætte på, at det er et interview, som tager sigte på at afklare en evt. mistanke om proforma eller tvang i jeres ægteskab. Man vil sikkert spørge din mand om jeres forhold, hvis idé det var, at I blev gift, om det var frivilligt, hvor længe I havde kendt hinanden og den slags.

Mariakazmi
Indlæg: 57
Tilmeldt: 08.10.2009 21:17:18

Re: please kan nogen hjælpe mig!

Indlæg af Mariakazmi » 01.02.2010 18:28:52

ok tak men synes bare at det virker mærkeligt jeg har intet hørt herfra dk han bliver indkaldt til et interview det gøre mig bare nervøs for vi er ikke i familie jeg er 29 og han 32 vi har ikke været gift før så undre mig håber nogen svare hvis de har været gennem det samme Hilsen maria

smukkemolly51
Indlæg: 199
Tilmeldt: 26.08.2007 09:29:16

Re: please kan nogen hjælpe mig!

Indlæg af smukkemolly51 » 10.02.2010 14:25:28

Hej

Jeg kan nok hellere ikke svare dig. Min mand som er fra Algeriet skulle til en af disse møder, men det var fordi vi søgte turistvisum til ham. Så der spurgte de ham feks om han havde tænkt sig at blive i dk. Men det burde jo ikke være sådan et spørgsmål din mand vil blive stillet, når i søger fs. Men ellers er det måske som de gør i sverige med at spørg ind til hvordan i har mødt hinanden, hvor længe i har kendt hinanden osv?

held og lykke :)

Mariakazmi
Indlæg: 57
Tilmeldt: 08.10.2009 21:17:18

Re: please kan nogen hjælpe mig!

Indlæg af Mariakazmi » 10.02.2010 18:34:25

hej tak for svar :) det var lige det de spurgte min mand nede i den pakistanske ambasade hvor vi havde mødt hinanden og om vi var i familie sammen og han skulle fortælle navne på mine forældre samt mine søskende samt sin egne det varede en hel time sagde han men han sagde noget med at de vil i dk spørge mig om det samme ? nu r jeg lidt i tvivl jeg har afleveret mit fs skema bliver jeg da også indkaldt til et møde hmm ? Maria

smukkemolly51
Indlæg: 199
Tilmeldt: 26.08.2007 09:29:16

Re: please kan nogen hjælpe mig!

Indlæg af smukkemolly51 » 10.02.2010 19:32:29

Hej Maria..

Jeg bliv ihvertfald ikke indkladt til noget møde og synes ikke rigtig jeg har hørt om nogen der gør..
Men ved de bruger den "løsning" i Sverige.

dotGusten
Indlæg: 539
Tilmeldt: 24.01.2008 14:33:12
Geografisk sted: Abidjan, Côte d'Ivoire
Kontakt:

Re: please kan nogen hjælpe mig!

Indlæg af dotGusten » 11.02.2010 13:26:24

Mariakazmi skrev:hej tak for svar :) det var lige det de spurgte min mand nede i den pakistanske ambasade hvor vi havde mødt hinanden og om vi var i familie sammen og han skulle fortælle navne på mine forældre samt mine søskende samt sin egne det varede en hel time sagde han men han sagde noget med at de vil i dk spørge mig om det samme ? nu r jeg lidt i tvivl jeg har afleveret mit fs skema bliver jeg da også indkaldt til et møde hmm ? Maria
Det er helt normal procedure, hvis der kan være mistanke om proforma ægteskab.

Det plejer dog at være simultan afhøring, så begge parter bliver afhørt samtidigt, så man ikke kan afstemme sine forklaringer. De to afhøringer bliver derefter sammenlignet, så man kan vurdere om begge parter svarer nogenlunde ens.

Hvis i kender hinanden godt og har rent mel i posen, er der jo ikke noget at frygte.

Besvar