Statistisk/ Er det nemt at få bankgaranti fra banken?

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Lenepigen

Statistisk/ Er det nemt at få bankgaranti fra banken?

Indlæg af Lenepigen » 27.10.2009 12:38:57

Vil i være søde og give lyd fra jer, dem der har fået bankgaranti af jeres bankrådgiver?

Hvad spurgte det om, skulle de se lønsedler, hvad? Fik i dem uden problemer?
Eller var det en brav kamp.
Jeg har penge jeg kan låne af min onkel, men vil helst ikke låne privat, vil helst at min bank låner mig dem.
Du skal yde for at nyde, jeg ved jeg kommer til at nyde meget så :-)

fundiver199

Re: Statistisk/ Er det nemt at få bankgaranti fra banken?

Indlæg af fundiver199 » 27.10.2009 14:14:34

Som hovedregel skal man altid vise lønsedler samt sin seneste årsopgørelse fra skattevæsenet for at få et lån i banken. Jeg tror ærlig talt ikke, at det vil hjælpe dig ret meget at høre om andres erfaringer, for det hele afhænger af, hvor kreditværdig du selv er. D.v.s. hvor høj og stabil din indtægt er, hvor meget gæld du har i forvejen, om du ejer aktiver, der har værdi og evt. kan stilles som sikkerhed for lånet, og hvor godt de i øvrigt kender dig i banken.

Andre ting, der kan spille ind på en kreditvurdering, er om man har en stabil livsførelse, d.v.s. om man har boet det samme sted i lang tid eller om man flytter meget rundt fra sted til sted, om man har en fastnettelefon, om man har kreditkort, om man bruger betalingsservice, al den slags.

Der er derfor ikke andet at gøre end, at du må snakke med din bank, og så må du jo se, hvad de siger til din ansøgning om at låne 60.000 til en bankgaranti. Om andre har fået ja eller nej og om det var ”nemt” eller ”svært” for dem, det kan du ikke bruge til noget som helst, da deres situation var anderledes end din.

Men det er ingen hemmelighed, at bankerne generelt har strammet op på deres lånepolitik i.f.m. finanskrisen, så det er helt sikkert sværere at låne penge til en bankgaranti i dag, end det var frem til sidste efterår, hvor krisen for alvor brød ud.

Hvis bankgarantien er et problem, så er familiesammenføring efter EU-reglerne jo også en mulighed.

Lenepigen

Indlæg af Lenepigen » 27.10.2009 15:28:31

Tak Fundiver, dig og kim er altid det eneste der gider svare. Så tusind tak for jeres indsats
Du skal yde for at nyde, jeg ved jeg kommer til at nyde meget så :-)

Thomas77
Geografisk sted: Vestegnen

Indlæg af Thomas77 » 28.10.2009 19:37:15

Jeg kan da fortælle at jeg lavede et budget til banken, der vist at vi minimum har et rådighedsbeløb på 10.000 kr. pr. måned.

Så der var ingen problemer med at få stillet garanti. Vi har dog ikke fået den endnu, da vi venter på svar fra US.

Mindre end 10.000 kan nok også gøre det, hvis man har haft et godt forhold til samme bank tidligere, er i fast arbejde mv.

Besvar