De usynlige breve

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Selda
Indlæg: 64
Tilmeldt: 24.07.2007 17:55:26
Geografisk sted: ijuio
Kontakt:

De usynlige breve

Indlæg af Selda » 02.12.2008 11:57:15

Hej med jer alle .

Nu skal i hører her! Jeg har søgt OT pr. d. 1/8-08 som i også ved :shock:
Har ringet og sendt mail osv. osv. for at moftage et kvirteringsbrev. Endelig d. 6/10-08 modtog jeg en mails fra en sagsbehandler om at vores sag er under behandling og at hun vil vende tilbage hurtigst muligt.

I satrten af november ringet jeg selv til hende idet vi intet hørte fra hende. "[i]Jamen jeg har sendt et brev til dig igår om at du skal sende dine lønsedler, kan du ikke gøre det". [/i]Jo jo lyd det fra mig med et stort smil .

en uge efter ringet jeg for at hører om hun har modtaget dem og at der er noget nyt i vores sag[i]. Jamen jeg har sendt brev til jer for to dage siden i har fået tilladelse. [/i]

Ja nu skal i hører her vi har slet ikke modtaget nogen brev fra US, jeg ringer igen igen og igen ved i hva de så sagde [i] SÅ MÅ VI KONTROLLER OM I BOR I SVERIGE. mmmmmm.... [/i]

Er der nogen der er blevet udsat for det, og hva kan i råde om at vi skal gøre. KAn de virkelige kontroller og har de overhovet sendt brev til os. Jeg vil meget gerne hører jeres mening.

fundiver199
Indlæg: 15458
Tilmeldt: 15.07.2008 15:58:34

Indlæg af fundiver199 » 02.12.2008 20:05:45

Jeg går ud fra, at I faktisk bor i Sverige, at I søger i Danmark efter EU-reglerne, og at I har opgivet jeres rigtige adresse til Udlændingeservice?

I så fald må det første være at finde ud af, hvorfor den post, som Udlændingeservice sender til jer, tilsyneladende ikke når frem. Altså: Start med at finde ud af, om de har noteret jeres adresse korrekt, eller om der f.eks. er rod med, om I bor til højre, i midten eller hvad ved jeg.

Sagsbehandlerens trusler skal I bare se bort fra. Hvis I har rent mel i posen, er det jo ikke noget problem for jer at dokumentere, at I bor der, hvor I siger, at I bor. Det kan I gøre ved at vise huslejekvitteringer og på mange andre måder.

At Udlændingeservice påstår, at de har sendt post til jer på adressen, og at denne post aldrig er nået frem, er naturligvis ikke noget "bevis" på, at I ikke bor på jeres adresse. Og det ved sagsbehandleren sikkert også godt, men vedkommende har altså bare lige skullet spille smart.

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Indlæg af skaanebo » 02.12.2008 20:59:16

Man hører med jævne mellemrum om sløsede postudbringere og post, der simpelthen bare forsvinder og aldrig når frem, især i Malmø!

Amichka
Indlæg: 40
Tilmeldt: 03.10.2008 16:52:03
Geografisk sted: Roskilde

Indlæg af Amichka » 02.12.2008 21:34:41

US "tabte" vigtige dokumenter to gange i løbet af vores sagsbehandling. Én af dem de var brevet med godkendelse af økonomisk sikkerhedstilling fra Kommunen. Der gik to uger før jeg fandt det hele ud.

Man kan ikke rigtig gøre noget ved det...synes jeg :cry:

skaanebo
Indlæg: 12137
Tilmeldt: 09.06.2007 19:00:10

Indlæg af skaanebo » 02.12.2008 23:00:15

Det kunne jo også være, at jeres nabo ved en fejl har fået brevene!

Selda
Indlæg: 64
Tilmeldt: 24.07.2007 17:55:26
Geografisk sted: ijuio
Kontakt:

Indlæg af Selda » 04.12.2008 16:34:18

Nu skal i hører. Har talt med min sagsbehandler, hun siger at de er blevet sendt til vores gamle adresswe. Og ved i hva jeg har gjort dem opmærksomme på adresseændring 10 gang, både hos min egen sagsbehandler og hos selv US medarbejder. Har også skrevet mail til dm om adresse ændring. Men nej nej det bliver alligvel sendt til den gamle adresse på står de.

Når brevet er sendt afsted i tirsdags burde jeg så ikke få den imorgen fredag?

Besvar